Mowgli

Originaltitel: Mowgli
Regissör:Andy Serkis
Utgivningsår:2018

Om Mowgli:

Den föräldralöse pojken Mowgli uppfostras av djur i den indiska djungeln.

Titel: Djungelboken
Regissör: Steve Trenbirth
År: 2003
Genre: Familjefilm, Äventyr
Djungelboken 2

Rohan Chand, Christian Bale (röst), Cate Blanchett (röst), Benedict Cumberbatch (röst), Naomie Harris (röst), Andy Serkis (röst), Peter Mullan (röst), Jack Reynor (röst), Eddie Marsan (röst), Tom Hollander (röst), Matthew Rhys, Freida Pinto

Callie Kloves

Drama, Äventyr, Fantasy

Mowgli: Legend of the Jungle

Storbritannien, USA
Filmnummer: 120741
Diskussioner om Mowgli  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mowgli (17 st)
Zeds2003 (Anmäl)   22:02 12/2
Egentligen överdriven med 4an, en svag sådan. Men i förhållande till Favreau's version var den här otroligt bra mycket bättre. Jag vart underhållen - men precis som i förra Djungelboken kändes fokuset även denna gång ligga mycket på Kahn. Kan dock vara lite blind i detta då jag referar till den tecknade versionen där jag alltid älskat att Kahn kommer in så sent i filmen och har en helt annan roll. Det pratas om tigern, men när man väl får se honom har det alltid varit en större impact för min del. Vet dock inte hur det är i boken. Men tack Serkins för en trevlig, mörk och bra version av Djungelboken!
Sture Stenhög (Anmäl)   19:40 14/1
Mörkare och allvarligare i tonen än tidigare versioner, och det kan ju skapa en del problem när det är meningen att man ska talande djur seriöst. Men det gör också att det känns som att den här filmen har ett existensberättigande trots att det inte var längesen vi fick en filmatisering. Mowgli själv är mindre störande än vanligt, och man gör ett bra jobb med att förmedla att han inte riktigt hör hemma i någon av världarna. Det blir också lättare att bry sig om honom när stämningen är så ödesmättad. Så efter viss tvekan i början, så kände jag alltmer efterhand att det här fungerar ganska bra för vad det är
Fetjocke (Anmäl)   15:44 10/1
Okej tidsfördriv, med vissa uppenbara brister. När ska man lära sig göra trovärdiga animeringar av djur?
sven_usling (Anmäl)   30/12 2018
Fy fasen vad dåligt det här var... Illa regisserad och oerhört fånigt. Det lät intressant med en mörkare version av historien men det funkar inte alls här.
PeterTheW (Anmäl)   29/12 2018
Jag tyckte den v ar bättre än Favreau's Disney-variant. Mörkare, hårdare och utan sång. Grymt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mowgli