Mowgli

Originaltitel: Mowgli
Regissör:Andy Serkis
Utgivningsår:2018

Om Mowgli:

Den föräldralöse pojken Mowgli uppfostras av djur i den indiska djungeln.

Titel: Djungelboken
Regissör: Steve Trenbirth
År: 2003
Genre: Familjefilm, Äventyr
Djungelboken 2

Rohan Chand, Christian Bale (röst), Cate Blanchett (röst), Benedict Cumberbatch (röst), Naomie Harris (röst), Andy Serkis (röst), Peter Mullan (röst), Jack Reynor (röst), Eddie Marsan (röst), Tom Hollander (röst), Matthew Rhys, Freida Pinto

Callie Kloves

Drama, Äventyr, Fantasy

Mowgli: Legend of the Jungle

Storbritannien, USA
Filmnummer: 120741
Diskussioner om Mowgli  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mowgli (21 st)
mammene (Anmäl)   17:54 10/8
Blev förskräckt själv att jag gillade det här så mycket att det blev en trea. Ganska snart slutade jag tänka att det var animerat och levde mig in i historien, många budskap går att tolka här, inte störande påträngande.
Hanness (Anmäl)   12:07 14/7
Bra filmatisering utav Djungelboken, mycket mer likt originalet än de övriga filmerna.
lucius (Anmäl)   18:06 9/6
Det kom ju en nästan likadan version för ett par år sen. Trodde att detta skulle vara en fortsättning på den men det är ungefär samma grej. Fast djuren var snyggare i förra.
Barneyk (Anmäl)   11:03 26/2
Ganska bra! Tycker den känns längre än den är men det är rätt snyggt och spännande och jag tycker Rohan Chand gör ett fantastiskt jobb i huvudrollen som verkligen bär filmen. Det finns ett par riktigt starka ögonblick och fina stunder också. Men själva grundstoryn är inte så spännande så det är svårt att få det att lyfta, men en trea är det absolut. Dock inte mer än så.
Zeds2003 (Anmäl)   22:02 12/2
Egentligen överdriven med 4an, en svag sådan. Men i förhållande till Favreau's version var den här otroligt bra mycket bättre. Jag vart underhållen - men precis som i förra Djungelboken kändes fokuset även denna gång ligga mycket på Kahn. Kan dock vara lite blind i detta då jag referar till den tecknade versionen där jag alltid älskat att Kahn kommer in så sent i filmen och har en helt annan roll. Det pratas om tigern, men när man väl får se honom har det alltid varit en större impact för min del. Vet dock inte hur det är i boken. Men tack Serkins för en trevlig, mörk och bra version av Djungelboken!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mowgli