Jungle Fever

Originaltitel: Jungle Fever
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:1991

Om Jungle Fever:

Den framgångsrike svarte arkitekten Flipper lever ett lyckligt familjeliv, tills han träffar den vita arbetarklassflickan Angie. Flipper och Angie inleder ett förhållande, men hur länge kan de hålla det hemligt?

Titel: One Night Stand
Regissör: Bigas Luna
År: 1992
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Ät mej!

Wesley Snipes, Annabella Sciorra, Spike Lee, Ossie Davis, Ruby Dee, Samuel L Jackson, Lonette McKee, John Turturro, Frank Vincent, Anthony Quinn, Halle Berry, Tyra Ferrell, Veronica Webb, Michael Imperioli, Nicholas Turturro, Tim Robbins, Debi Mazar

Spike Lee

Drama, Romantik

Diskussioner om Jungle Fever  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jungle Fever (35 st)
andybrando (Anmäl)   22:05 31/1
Fascinerande skildring av en kärleksaffär mellan svart och vit som korsar fler gränser än den rasmässiga. Inte helt perfekt, en sidohistoria om knark vattnar ur istället för att lägga till, men ändå fängslande. Fantastiska sångnummer av Stevie Wonder och musik av Terence Blanchard, även om det irriterar när musiken nästan dränker vissa scener.
Raimo_1985 (Anmäl)   17/11 2017
Riktigt Riktigt bra. Filmen känns lite som en pjäs och alla skådespelare gör superba insatser. Dessutom kul att se Wesley Snipes i en dramaroll, för det har jag inte gjort innan. Jag har bara sett honom i actionfilmer. Håller med föregående talare om att det är jävligt irriterande med den nästan konstanta ljudmattan genom filmens gång, musiken ligger alldeles för högt, särskilt under väldigt avgörande scener så överröstar nästan sången allting. Inte bra.
Gigi1943 (Anmäl)   2/10 2014
Filmen var absolut hyfsad, m en märkte ni inte att det ligger en irriterande ljudmatta genom hela rullen, det är ju absolut okej med musik i bakgrunden MEN när det dessutom innehåller SÅNG (eller vad man nnu ska kalla oväsendet) så tar det fokus från skådisarnas repliker. Gillar ljuddämparknappen på min fjärrkontroll.
auragolf (Anmäl)   22/12 2013
Måhända kändes filmen annorlunda i USA i början 1990-talet. Men idag känns den bara dålig och ointressant. Budskapet var säkert tänkt att vara att det är svårt att överskrida rasgränsen, men jag läste det faktiskt som det motsatta, nämligen: svart ska vara med svart, italienare med italienare, osv. Vad i allsin dar har Spike Lee tänkt på? Knappast är han väl ute med en reaktionär agenda? Ett misslyckande med andra ord. Strunta i denna film!
ScArRrFaCe (Anmäl)   22/8 2011
Kan inte säga det bättre än vad Gordyal sade för två år sedan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jungle Fever