Juno

Originaltitel: Juno
Regissör:Jason Reitman
Utgivningsår:2007

Om Juno:

Visst är det så. 16-åriga Juno är gravid. Det blev hon av misstag med sin bästa vän, och uppenbarligen är detta ett av livets inslag som inte kan ogöras.
Se filmen på iTunes

Regissör: Adrienne Shelly
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Waitress

Ellen Page, Michael Cera, Jennifer Garner, Jason Bateman, Allison Janney, J K Simmons, Olivia Thirlby, Eileen Pedde, Rainn Wilson, Daniel Clark, Darla Vandenbossche, Aman Johal, Valerie Tian

Diablo Cody

Drama, Komedi

USA, Kanada

Recension Juno

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Att bli oförväntat gravid verkar vara något som är på tapeten i filmvärlden. Senast såg vi Katherine Heigl bli på smällen i komedin Knocked Up och nu står Jason Reitmans film Juno på tur. Sextonåriga Juno MacGuff (Ellen Page) har just fått reda på att hon är med barn. Fadern till barnet är hennes bästa kompis Paulie Bleeker (Michael Cera) och det hela komplicerar deras vänskap. Eftersom Juno inte...

Recension av Juno - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Stockholm XVIII
Diskussioner om Juno  (0 diskussioner)
Kommentarer om Juno (1062 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   04:38 8/7
Jodå, den här kan man med fördel se om!
larsen1976 (Anmäl)   08:54 6/4
Älskar denna film och jag kan verkligen känna igen mig och leva mig in i karaktärerna och deras agerande och känslor.
larsen1976 (Anmäl)   19:35 31/3
Mycket bra och rörande film. Inte ett öga torrt. Huvudrollsinnehavaren tolkar rollen med bravur.
Freaky_Ylva (Anmäl)   19:18 29/3
Superhärlig film! Ellen Page spelar riktigt bra, men jag gillar de andra också. Och massor av härlig musik dessutom.
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Juno