Betyg idag: 1 889 Besökare idag: 5 737

Originaltitel: Jupiter Ascending
Regissör:Lilly Wachowski, Lana Wachowski
Utgivningsår:2015

Om Jupiter Ascending:

Jupiter Jones föddes under en natthimmel med tecken som förutspådde en stor framtid för henne. Men för den nu vuxna Jupiter är verkligheten en annan. Hon drömmer om stjärnorna, men vaknar upp till ett städjobb och en till synes oändlig följd av otur. Inte förrän Caine, en gentekniskt framställd f.d. militärjägare, anländer till jorden för att leta upp henne börjar Jupiter få en skymt av det öde som hon alltid varit ämnad för.
Se filmen på Plejmo

Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
Blixt Gordon
Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
År: 2015
Genre: Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Mysterium
Film nr.: 111965
Tomorrowland: A World Beyond

Mila Kunis, Channing Tatum, Sean Bean, Eddie Redmayne, Douglas Booth, Tuppence Middleton, Maria Doyle Kennedy, Jeremy Swift, Kick Gurry, Nikki Amuka-Bird, Christina Cole, Gugu Mbatha-Raw, David Ajala, Bae Du-na, Ariyon Bakare, Edward Hogg, James D'Arcy

Lilly Wachowski, Lana Wachowski

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Australien
Diskussioner om Jupiter Ascending  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jupiter Ascending (118 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   01:25 28/10
Zarquon (Anmäl)   21:14 11/9
Blir inte klok på hur mycket på skämt det är tänkt att denna film ska tas. Å ena sidan vill den äta kakan genom att vara ett så överdrivet, pompöst, och befängt stycke rymdopera att filmskaparna måste förstått att ingen skulle ta detta på allvar. Men å andra sidan vill den ha kvar kakan genom att få den egentligen inte särskilt komplexa handlingen att låta djup och svår genom att pytsa ut den i kryptiska småportioner med en massa fluff emellan så att det som kunde förklarats i tre meningar tar en timmes allvarsam dialog innan man kan förstå. Oavsett vilket så kan inget ursäkta den godtrogna, kassa och ointressanta huvudkaraktären som blir kidnappad (och räddad (av en man)) oftare än prinsess-kollegan från Super Mario eller den underutvecklade, kemilösa, råklyschiga kärlekshistorien mellan karaktärer så träiga att man får flisor i ögonen. Filmens stora behållning är det visuella, gillar produktionsdesignen skarpt. Actionscenerna funkar riktigt fint rent tekniskt men sämre då det är svårt att engagera sig i handlingen. Eddie Redmayne hackar många på, men jag tyckte han var en störtrolig superskurk, skrattade högt flera gånger, om det nu var meningen eller ej. På pappret gillar jag storyns grundidé och jag hade kunnat köpt de flesta av filmens logiska luckor (inte de jävla bina dock, det var bara för dumt) om den bara hade bestämt sig för vilket ben den skulle stå på. Nu är den för icke-rolig för att vara komedi och för dum för att vara "seriös".
Wilsol (Anmäl)   02:38 8/8
Kmr ihåg jet-rullskridskor och förvirrande Redmayne vokalisering - jävligt glad att det är det enda som fastnade i neuronerna
HerrNenne (Anmäl)   14:06 22/4
Börjar helt okej, men det är tomt och viljelöst. Filmen tycker den har effekter och coolt våld, så den slipper bry sig om annat. Vilket är synd, för nånstans har historien en potential, och det är bra skådespelarinsatser nästan rakt igenom, Kunis, Bean, Redmayne imponerar. Men det blir så konstigt, vem har tagit designvalen här? Svårt att ta tex Tatum på allvar så som han ser ut här. Otroligt ful film som utvecklas till något sjukt tråkigt och en ointressant plot som är både ointressant och svår att hålla med om.
Bompa (Anmäl)   01:52 25/3
Det enda positiva med den här filmen är att "Seen Been" överlever och att bröderna Wachowski inte lär får göra nån film på ett tag efter det här magplasket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jupiter Ascending
Se filmen