Jupiter Ascending

Originaltitel: Jupiter Ascending
Regissör:Lilly Wachowski, Lana Wachowski
Utgivningsår:2015

Om Jupiter Ascending:

Jupiter Jones föddes under en natthimmel med tecken som förutspådde en stor framtid för henne. Men för den nu vuxna Jupiter är verkligheten en annan. Hon drömmer om stjärnorna, men vaknar upp till ett städjobb och en till synes oändlig följd av otur. Inte förrän Caine, en gentekniskt framställd f.d. militärjägare, anländer till jorden för att leta upp henne börjar Jupiter få en skymt av det öde som hon alltid varit ämnad för.
Se filmen på Plejmo

År: 2015
Genre: Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Mysterium
Film nr.: 111965
Tomorrowland: A World Beyond

Mila Kunis, Channing Tatum, Sean Bean, Eddie Redmayne, Douglas Booth, Tuppence Middleton, Maria Doyle Kennedy, Jeremy Swift, Kick Gurry, Nikki Amuka-Bird, Christina Cole, Gugu Mbatha-Raw, David Ajala, Bae Du-na, Ariyon Bakare, Edward Hogg, James D'Arcy

Lilly Wachowski, Lana Wachowski

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Australien
Diskussioner om Jupiter Ascending  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jupiter Ascending (122 st)
syltkatt (Anmäl)   00:44 12/6
Nonsens, absolut, total nonsens. Inte ens 100 milioner dollar CGI kan rädda det här skriptet.
JPerlie (Anmäl)   21:00 6/1
Helt okej om man vill kunna göra andra saker medans utan att missa nå viktigt. Älskar Mila men filmen kändes lite långdragen med fighting/actionscener som var 15-20 min långa nästan varje gång. Snark. Men den var snygg och jag gillade vissa av karaktärerna. En svag trea.
Micke87 (Anmäl)   10/5 2018
Vilken sörja
Rai (Anmäl)   9/2 2018
Nej tack...
pufred (Anmäl)   2/1 2018
Äntligen sett denna rymdopera nu. inte alls så dumt som jag trodde, Fick flashbacks till min barndom då jag älskade Heavy Metal (tidningen) med Moebius. Visuellt mycket snyggt med referenser till allsköns mytologi, samt en del rätt coola actionsekvenser. Men världsbyggandet känns viktigare än karaktärsbyggandet, och det är mycket yta över innehåll. Fånigt men underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jupiter Ascending
Se filmen