Betyg idag: 1 209 Besökare idag: 4 253

Originaltitel: Jurassic World: Fallen Kingdom
Regissör:J A Bayona
Utgivningsår:2018

Om Jurassic World: Fallen Kingdom:

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, B D Wong, James Cromwell, Ted Levine, Toby Jones, Justice Smith (II), Rafe Spall, Geraldine Chaplin, Daniella Pineda, Jeff Goldblum, Kamil Lemieszewski, Robert Emms, Michael Papajohn, Peter Jason

Colin Trevorrow, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction

Jurassic Park 5

Spanien, USA

Recension Jurassic World: Fallen Kingdom

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Detta är ett rent och skärt skräck-äventyr som blandar Jurassic Park och The Lost World på ett bättre sätt än tidigare. Det är klart en fortsättning på fjärde filmen men också en film för sig för det finns karaktärer som betyder mycket för serien som poppar upp här och var som man tycker att dem borde vi hört om tidigare. Rollerna görs bättre denna gång av alla inblandade, till och med barn-skådespelarna...

Recension av Jurassic World: Fallen Kingdom - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Jurassic World: Fallen Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jurassic World: Fallen Kingdom (13 st)
Misslovemovie (Anmäl)   22:40 18/6
Helt ok uppföljare, man får vad man förväntar sig.
ulpe01 (Anmäl)   19:03 17/6
Nja, tyvärr ingen fullträff den här gången heller. Trots bra regissör blir det mest en axelryckning till film. Ett par coola scener, men inget jag kommer att minnas om två år när jag kanske ser den igen. Lite som med de andra uppföljarna till originalfilmen.
pungsnigel (Anmäl)   22:12 13/6
Filmen börjar bra med en form av nostalgi från tidigare filmer men spricker totalt när den snor alla element från Deep blue sea. 2an mås av ren nostalgi.
Djason (Anmäl)   10:20 13/6
Action från början till slut. Snyggt gjord men alldeles för förutsägbar. Gillade första Jurassic World mer. Luktar uppföljare lång väg och hur de ska få ihop den kan bli intressant.
myslas (Anmäl)   20:26 12/6
Jurassic World var en dum och dålig film men hade åtminstone den goda smaken att kopiera element från första Jurassic Park-filmen vilket gjorde den något underhållande. Den här filmen är väldigt dålig och väldigt dum och har den oerhört dåliga smaken att kopiera element från Jurassic Park 2 och 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jurassic World: Fallen Kingdom
Se filmen