Jurassic World: Fallen Kingdom

Originaltitel: Jurassic World: Fallen Kingdom
Regissör:J A Bayona
Utgivningsår:2018

Om Jurassic World: Fallen Kingdom:

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Titel: Jurassic Park 3
Regissör: Jordan Vogt-Roberts
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Kong: Skull Island

Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, Isabella Sermon, James Cromwell, Geraldine Chaplin, Toby Jones, Ted Levine, B D Wong, Jeff Goldblum, Peter Jason, Robert Emms

Colin Trevorrow, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction

Jurassic Park 5

Spanien, USA

Recension Jurassic World: Fallen Kingdom

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Detta är ett rent och skärt skräck-äventyr som blandar Jurassic Park och The Lost World på ett bättre sätt än tidigare. Det är klart en fortsättning på fjärde filmen men också en film för sig för det finns karaktärer som betyder mycket för serien som poppar upp här och var som man tycker att dem borde vi hört om tidigare. Rollerna görs bättre denna gång av alla inblandade, till och med barn-skådespelarna...

Recension av Jurassic World: Fallen Kingdom - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Jurassic World: Fallen Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jurassic World: Fallen Kingdom (33 st)
Biberkolben (Anmäl)   13:12 3/8
Hahahaha! Helt klart mer underhållande och spännande än föregångaren Jurassic World. Dum och ologisk? Ja, absolut, men det skiter jag blankt i. Jag blev underhållen, och hade jag sett den här filmen när jag var fem år gammal hade jag garanterat skitit ner mig.
Borrman (Anmäl)   19:24 2/8
Svag två. Börjar bli tjatigt mot slutet
norenorama (Anmäl)   20:33 1/8
Inte ens värd att ladda hem o kolla på, totalt värdelös.
Tim Buckley (Anmäl)   01:07 1/8
Alltså... Suck. Jurassic Park har fram tills nyss varit en god ursäkt till att berätta ett bra äventyr tidigare. En saga. Både den första, tredje och delvis den föregående filmen var alla bra exempel på det. Allt kan egentligen sammanfattas av John Williams odödliga ledmotiv. Men denna så kallade film har mer gemensamt med godzilla & förtjänar väl typ Selina Gomez som soundtrack. Dataanimeringarna är inte ens snygga. Menlös. Fullständigt menlös.
dafreakish (Anmäl)   21:00 30/7
Hopplös femte film i Jurassic-serien. Det är varken roligt eller vidare underhållande då man bombar på med mer av allt och samma effekter som tidigare. Allt har setts förut och nästa film kommer troligtvis vrida upp alla reglar ännu mer. Nej, snälla låt det vara slut nu och strunta i nästa film. Snudd på etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jurassic World: Fallen Kingdom