Betyg idag: 1 170 Besökare idag: 4 619

Originaltitel: Jurassic World: Fallen Kingdom
Regissör:J A Bayona
Utgivningsår:2018

Om Jurassic World: Fallen Kingdom:

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Titel: Jurassic World
Regissör: Brad Peyton
År: 2018
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Rampage: Big Meets Bigger

Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, James Cromwell, Toby Jones, Ted Levine, Jeff Goldblum, B D Wong, Geraldine Chaplin, Isabella Sermon, Robert Emms, Peter Jason, Kevin Layne, John Schwab, Charlie Rawes

Colin Trevorrow, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction

Jurassic Park 5

Recension Jurassic World: Fallen Kingdom

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Detta är ett rent och skärt skräck-äventyr som blandar Jurassic Park och The Lost World på ett bättre sätt än tidigare. Det är klart en fortsättning på fjärde filmen men också en film för sig för det finns karaktärer som betyder mycket för serien som poppar upp här och var som man tycker att dem borde vi hört om tidigare. Rollerna görs bättre denna gång av alla inblandade, till och med barn-skådespelarna...

Recension av Jurassic World: Fallen Kingdom - Läs hela!

Diskussioner om Jurassic World: Fallen Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jurassic World: Fallen Kingdom (52 st)
Fargo (Anmäl)   21:02 14/12
Kul om man gillar dinosaurier. Men thats it. Den är knappt marginellt bättre än föregångaren och är ett skämt jämfört med första Jurassic Park.
kryttan (Anmäl)   20:19 4/12
Så in i helvetes jävla dålig! Trodde Jurassic Park 3 var bottennappet, men icke! Fyfan vilket jävla skräp.
kboman (Anmäl)   00:51 3/12
Nu får de väl för tusan lägga av.
haajen (Anmäl)   15:28 25/11
Rent visuellt är det mycket snyggt men i övrigt...bortom korkat manus och övervägande kassa skådisar sänker den. Minimalt bättre än föregående film pga att Bayona är en bättre regissör än pinsamt usle Trevorrow.
gustaw (Anmäl)   22:20 28/10
Fans det inga pengar i budgeten för fake blood ? Dino hugger av handen, tort, huger av huvudet - torrt iden. Dino spikas , inget sprutar ut :) Använd ketchup eller så var 3 åringar som mål? :D :D
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jurassic World: Fallen Kingdom