Jurassic World: Fallen Kingdom

Originaltitel: Jurassic World: Fallen Kingdom
Regissör:J A Bayona
Utgivningsår:2018

Om Jurassic World: Fallen Kingdom:

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Titel: Jurassic World
Regissör: Jordan Vogt-Roberts
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Kong: Skull Island

Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, James Cromwell, Toby Jones, Ted Levine, Jeff Goldblum, B D Wong, Geraldine Chaplin, Isabella Sermon, Robert Emms, Peter Jason, Kevin Layne, John Schwab, Charlie Rawes

Colin Trevorrow, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction

Jurassic Park 5

Recension Jurassic World: Fallen Kingdom

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Detta är ett rent och skärt skräck-äventyr som blandar Jurassic Park och The Lost World på ett bättre sätt än tidigare. Det är klart en fortsättning på fjärde filmen men också en film för sig för det finns karaktärer som betyder mycket för serien som poppar upp här och var som man tycker att dem borde vi hört om tidigare. Rollerna görs bättre denna gång av alla inblandade, till och med barn-skådespelarna...

Recension av Jurassic World: Fallen Kingdom - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Jurassic World: Fallen Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jurassic World: Fallen Kingdom (62 st)
HerrNenne (Anmäl)   00:33 15/7
Kul att se dr. Ian Malcolm igen. Resten är något av det mest dummaste och mest förutsägbara och standardiserade inom film jag sett. Så mycket pengar och ändå känns det så lågbudget
Sovande_mannen (Anmäl)   22:38 3/7
Förutsägbar. Lite rolig i mellan åt.
Krille80 (Anmäl)   10:51 12/5
Jag hade väntat på en lat söndagen då jag kunde ta mig an film som detta. En film som jag redan innan hade förutsett skulle leverera en svårsmält historia med fåniga och förutsägbara scener. Jag hade inte fel men vad jag också fick mycket mer än vad som var förväntat var härlig underhållning, underbara scener och insatser från Pratt och Bryce Dallas Howard som gladde. Jag gillade t.o.m. filmens budskap och när eftertexterna började rulla så hade jag ett nöjt leende på läpparna. 3+
ancientlove (Anmäl)   20:44 7/5
Tom film.
Halofreak92swe (Anmäl)   21:53 3/5
Sämre än den förra. Alldeles för förutsägbar, lite trist. Hade de bara gjort dessa filmer lite råare så hade nog betyget varit högre. Svag 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jurassic World: Fallen Kingdom