Jurassic World

Originaltitel: Jurassic World
Regissör:Colin Trevorrow
Utgivningsår:2015

Om Jurassic World:

Tjugotvå år efter händelserna på Jurassic Park finns numera en fullt fungerande nöjespark på Isla Nublar, helt enligt John Hammonds vision. Efter många framgångsrika år har parkens besöksantal börjat avta, och en ny attraktion introduceras i hopp om att få fart på parken igen.

Titel: Jurassic Park
Regissör: J A Bayona
År: 2018
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Jurassic World: Fallen Kingdom

Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Ty Simpkins, Nick Robinson (II), Vincent D'Onofrio, Irrfan Khan, Jake M Johnson, Lauren Lapkus, Omar Sy, B D Wong, Katie McGrath, Judy Greer, Andy Buckley, Colby Boothman, Brian Tee, James DuMont, Eric Edelstein

Derek Connolly, Rick Jaffa, Amanda Silver, Colin Trevorrow

Action, Äventyr, Science Fiction

Jurassic Park 4

USA, Kina

Recension Jurassic World

- JonatanW sätter betyg 3 och skriver:
Ännu en gång öppnas dörrarna till den värld som först uppenbarades för oss 1993 i Steven Spielbergs Jurassic Park. Idag sitter Colin Trevorrow i regissörsstolen, en relativ nykomling i branschen jämfört med Spielberg. Kan han återskapa Spielbergs filmmagi eller är detta bara ännu ett misslyckat försök att återuppliva en utdöd filmserie? Det är ganska otroligt att tänka sig att en gång i tiden så...

Recension av Jurassic World - Läs hela!

Diskussioner om Jurassic World  (1 diskussioner)
Kommentarer om Jurassic World (250 st)
gjoob (Anmäl)   1/7 2018
Faktiskt rätt så bra tematiskt och kul att filmserien har återuppstått. Tyvärr lades inte lika mycket tid och energi ner åt vare sig manus eller regi vilket drar ner det hela en hel del. Och slutet är rejält overkill.
Rele (Anmäl)   4/6 2018
Inte så bra film. Jag ger en svag tvåa.
Jansmyr (Anmäl)   2/5 2018
Inte i närheten av originalet, men mycket bättre än de tidigare uppföljarna. Jakterna är inte så spännande, utvecklingen är mycket förutsägbar, karaktärerna är de gamla vanliga. Det bästa med filmen är den asiatiske bioteknikern som ser ut exakt som Val Kilmer och inte kommer igenom en scen utan att titta in i kameran och fnittra. Den hade fått en trea för trevlig bakåtreferens till originalet (Jurassic Park gör sig bättre på ett nöjesfält än i en djungel.) men det taffliga försöket till samtidskomentar i form av kloning och biodesign är så yxigt genomfört att det sänker hela filmen till en tvåa. Tänk att man producerar en så dyr film men inte lägger mer än 50 spänn på manus...
Solidus (Anmäl)   1/1 2018
En värdig uppföljare till ett mästerligt original. Likt första filmen finns det ett budskap. Första filmen hade den moraliska frågan att leka Gud, medan här utvecklar man frågan genom att lägga till möjligheten att designa dinosaurierna efter turisternas önskemål. Hybriden är ett välkommet element, dock är det synt att de karaktärer som skapade varelsen är irriterande korkade, men det kanske är en del av filmens samhällskritik att människan inte alltid tar ansvar över det som hon skapar? Sevärd underhållning.
Rai (Anmäl)   22/12 2017
Man kan ju tycka att de borde ha lärt sig något från de föregående säkerheten, men nej då! Lik förbannat smiter dinosaurierna ut och ställer till bråk.. Med andra ord är de tillbaka på ruta ett, det samma gäller den här filmen,, så nej!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jurassic World
Se filmen