Justice League

Originaltitel: Justice League
Regissör:Zack Snyder
Utgivningsår:2017

Om Justice League:

Efter händelserna i Batman v Superman: Dawn of Justice, sätter Bruce Wayne och Diana Prince ihop en grupp av superhjältar för att bekämpa en mäktig fiende som hotar vår värld.

Titel: The Avengers
Regissör: David Ayer
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Suicide Squad

Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Gal Gadot, Ezra Miller, Jason Momoa, Ray Fisher, Jeremy Irons, Diane Lane, Connie Nielsen, J K Simmons, Ciarán Hinds, Amber Heard, Joe Morton, Lisa Loven Kongsli, Ingvar Eggert Sigurðsson, David Thewlis

Chris Terrio, Joss Whedon

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Justice League  (0 diskussioner)
Kommentarer om Justice League (61 st)
AndreaFurberg (Anmäl)   12:37 2/11
Det enda som var bra i den här filmen var blixt-superhjälten. Han var fin.
HerrNenne (Anmäl)   01:43 7/10
Efter fyra som bäst mediokra filmer kom jag med väldigt låga förväntningar till den här ensemble-filmen. Var verkligen inte beredd på att detta troligen är den bästa superhjältefilmen jag någonsin har sett. (Casshern, Matrix räknas nog inte). Rolig, episk, mäktig, ingen irriterande skurk, inga jobbiga förväxlingar, bara rakt frotterande i faktiskt riktigt starka och episka karaktärer porträtterade fantastiskt bra. Sjukt överraskad.
EvilNed (Anmäl)   15:51 6/10
Det är verkligen inte bra. Men jag håller mig ifrån att sätta en 1:a för de måste ändå reserveras för de absolut sämsta filmerna - som t.ex. Suicide Squad...
dafreakish (Anmäl)   19:02 4/10
Detta desperata försök av DC att göra en Marvel-film är ett totalt haveri. Humorn är obefintlig, effekterna är förskräckliga och manuset är i det närmaste ett skämt. Så länge DC låter Zack göra filmerna blir det inte bättre än så här. Snudd på en etta i betyg.
Bumbi78 (Anmäl)   22:52 20/9
DC kämpar på och kommer inte vinna någon större mark den här gången heller. De har ju karaktärerna, så varför envisas med ett totalt fyrverkeri av effekter som inte når upp till Marvels klass (budget)? Mer story och mindre batalj hade gjort dem en rejäl tjänst. Affleck verkar dessutom sjukt uttråkad i rollen som batman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Justice League