Aching Hearts

Originaltitel: Kærestesorger
Regissör:Nils Malmros
Utgivningsår:2009

Om Aching Hearts:

Ett gäng 15-åringar i Viborg får sina första erfarenheter när det gäller kärlek, kyssar och sexualitet. Vi får följa tonåringarna över en treårsperiod, där fokusen ligger på relationen mellan Jonas och Agnete, vars relation möter svårigheter i och med missförstånd, Agnetes intresse för filosofi och Jonas vän Toke, hennes pappas psykiska tillstånd och Jonas obeslutsamhet när det rör sig om hans känslor för henne.

Peter Schrøder, Andrea Vagn Jensen, Søren Pilmark, Ida Dwinger, Kristian Halken, Thomas Ernst, Simone Tang, Jesper Svane, Finn Nørbygård, Morten Suurballe, Niels Skousen, Anni Bjørn

Nils Malmros, John Mogensen

Drama

Danmark
Diskussioner om Aching Hearts  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aching Hearts (6 st)
Gordyal (Anmäl)   13/12 2015
Jag är svag för tonårskärleksfilmer och tonårsrelationsfilmer. Jag anser även att Danmark är ett fantastiskt filmland. Men detta var verkligen ett platt fall. Hutlöst utdraget om (i huvudsak) två personer som båda två är mer än lovligt tråkiga. Sista halvtimmen lyfter det en aning, men inte särskilt mycket och inte filmen ut. (5/15)
Hypostas (Anmäl)   28/5 2015
Började väldigt segt och ointressant, men växte sig starkare och starkare. Lite för lång men betyget räcker precis till en svag trea.
Sarakin76 (Anmäl)   7/6 2014
Veldig fin återgivning av ungdomstiden.
resegaranti (Anmäl)   7/2 2010
En stor besvikelse. Blir precis som många ungdomsfilmer väldigt banal och karikatyrmässig. Känner aldrig igen något från min egen uppväxt. Tycker inte att barnskådespelarna gör något vidare jobb heller, vilket är slappt med tanke på att Danmark har mängder med duktiga sådana. Sedan blev det inte bättre av att Malmros begeistrat pratade om hur fantastiskt det var att Simone Tangs bröst hade vuxit till sig så fint under den tre år långa inspelningstiden på eftersnacket. Den stora behållningen var definitivt en Søren Pilmark i högform.
Läskientekopp (Anmäl)   19/1 2010
Aj..titeln säger verkligen allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aching Hearts