Kalla kårar

Originaltitel: Wyvern Mystery
Regissör:Alex Pillai
Utgivningsår:2000

Om Kalla kårar:

En spökhistoria som utspelas i England efter en novell av JS Le Fanu som beskrivits som 1800-talets Stephen King. Alice Maybell blir tidigt föräldralös och tas om hand av traktens godsägare Fairfield. När Alice börjar bli vuxen visar det sig att Fairfield hade mycket speciella avsikter när han tog hand om henne - han vill ha henne till älskarinna.

Naomi Watts, Derek Jacobi, Iain Glen, Jack Davenport, Elaine Collins, James Doherty, Aisling O'Sullivan, Ellie Haddington

David Pirie

Mysterium

Storbritannien
Diskussioner om Kalla kårar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kalla kårar (4 st)
Mara Jade (Anmäl)   29/12 2006
Spökhistoria? Ha, knappast. Jag är inte direkt förtjust i filmer där det känns som om någon har rivit ut viktiga sidor i manuset, med en effekt att man sitter i slutet med fler frågor än svar. Men fimen var stort sett bra, i alla fall fram till slutet, ingen som ser på filmen kan väl undgå att förutse att det skulle sluta som det gjorde...
cheshirecat (Anmäl)   7/9 2004
kom just på att jag sett denna... vissa scener är stämningsfyllda och skrämmande, andra är bara fåniga.
AnnieR (Anmäl)   27/2 2003
det står att han ska följa efter henne när hon flyr från honom men han ger upp för snapt.. häxan va ful!!!
Östpackarn (Anmäl)   28/12 2002
suger.