Kamome Diner

Originaltitel: Kamome Shokudo
Regissör:Naoko Ogigami
Utgivningsår:2005

Om Kamome Diner:

Filmen handlar om en japansk kvinna vid namn Sachie som driver en restaurang i Helsingfors. Vi får även följa hennes kunder som kommer och går, alla med en egen historia.

Titel: Mannen utan minne
Originaltitel: Mies vailla menneisyyttä
Regissör: Aki Kaurismäki
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Mannen utan minne

Hairi Katagiri, Satomi Kobayashi, Tarja Markus, Masako Motai, Jarkko Niemi, Markku Peltola

Naoko Ogigami

Drama, Komedi

Ruokala Lokki

Japan
Diskussioner om Kamome Diner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kamome Diner (9 st)
foppa99 (Anmäl)   26/6 2013
Snacka om varm film. Kitos!
ernils_l (Anmäl)   27/8 2012
Bygger på en litterär förlaga, så den är inte skapad helt i reklamsyfte... Sjukt söt är den, väldigt behaglig liten historia.
nenasagst99 (Anmäl)   23/9 2011
Sjukt söt.
katwa (Anmäl)   2/9 2010
Japaner är ett så fnissigt folk.
uCj (Anmäl)   8/3 2008
Det är lite trökigt att det är en film i reklamsyfte, vilket också märks. Å andra sidan så har det kanske vissa fördelar. T ex är ju caféet så himla snyggt, och filmen har en schyst humor som ofta funkar bra. I vilket fall en trevlig film som bara lider av för mycket feel good-vibbar samt helt overklig handling. Moln på drift är kanske bättre val om man är kräsen, men då missar man den sköna kombinationen. Japanska och finska låter faktiskt ganska lika ibland...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kamome Diner