Betyg idag: 1 650 Besökare idag: 8 000

Originaltitel: Celebrity
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1998

Om Kändisliv:

Den misslyckade författaren Lee Simon, försöker desperat att stifta bekantskap med kändisar. Efter att han skilt sig från sin fru Robin, börjar han frottera sig allt mer bland kändisar. Dels genom att aktivt försöka sälja in ett filmmanuskript och dels genom kändisjournalistik. Samtidigt möter Robin en TV-producent och helt plötsligt tar även hon de första stegen in i kändisskapet.

Titel: Förälskad i Rom
Regissör: Woody Allen
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Cassandra's Dream

Judy Davis, Kenneth Branagh, Joe Mantegna, Winona Ryder, Leonardo DiCaprio, Famke Janssen, Charlize Theron, Michael Lerner, Hank Azaria, Melanie Griffith, Bebe Neuwirth, Allison Janney, Aida Turturro, Aleksa Palladino, Gretchen Mol, Douglas McGrath

Woody Allen

Drama, Komedi

Diskussioner om Kändisliv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kändisliv (75 st)
Ful_fisk (Anmäl)   14/5 2015
Välgjord och sevärd Woody Allen, men lite lättglömd. Känns väldigt La dolce vita-inspirerad i sitt upplägg och sin stil. Den stjärnspäckade skådespelar-uppsättningen håller igång kalaset, inte minst Judy Davis och Leonardo DiCaprios suveräna insatser.
Dele (Anmäl)   13/3 2014
Fint foto och rapp dialog i en film som ger ett smått rörigt och stressigt intryck, och inte riktigt landar ordentligt. Stabilt gjort, men en av Allens mindre intressanta verk.
Albion (Anmäl)   26/12 2013
Omtitt efter 7,5 år och jag älskar fortfarande denna underbart röriga och synnerligen satiriska djupdykning in i kändislivets ytliga och högst bisarra parallellvärld. Kenneth Branagh är en utmärkt ciceron igenom denna skog av hysteriska sammanhang som är så typiskt Allen. Stilen påminner en hel del om Robert Altmans flyktiga och lite ogreppbara Nashville och Pret-a-porter. Jag höjer till en 5;a denna gång.
Palmertz (Anmäl)   19/10 2013
Förmodligen Allens sämsta film, av de jag sett vill säga. De små detaljerna lyfter filmen men bara till en svag trea.
Gigi1943 (Anmäl)   14/10 2013
Så trött man är på W.A, det är bara blablablablabla! Det hjälper inte att han plocklar ihop kändiseliten (när man knappt ser var de är i bildrutan), när den här kan ni hoppa över!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kändisliv