Känn ingen sorg

Originaltitel: Känn ingen sorg
Regissör:Måns Mårlind, Björn Stein
Utgivningsår:2013

Om Känn ingen sorg:

Pål drömmer om att lyckas med sin musik men har ett stort hinder - sig själv. Han är en oslipad diamant och det enda som är större än hans musikaliska förmåga är hans tvångstankar som konstant försätter honom i problem.

Titel: Farväl Falkenberg
Regissör: Michael Dowse
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Romantik
What If

Adam Lundgren, Disa Östrand, Jonathan Andersson, Josefin Neldén, Tomas von Brömssen, Marie Richardson, Reine Brynolfsson, Gunilla Nyroos, Kim Lantz, Daniel Larsson, Ida Jensen, Ivar Tengnér

Cilla Jackert

Drama, Romantik

Sverige

Recension Känn ingen sorg

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Å ena sidan så är filmen ”Känn ingen sorg” en både fin och osannolik saga med karaktärerna ifrån Håkan Hellströms låttexter, Eva, Johnny, Lena och hans eget fiktiva jag, Pål, i centrum. Men å andra sidan så är skådespelet, manuset och helheten samtidigt egentligen inte så mycket mer än ordinärt stabilt och bra. Så jag känner mig därför något kluven inför de faktiskt mycket starka känslor som filmen...

Recension av Känn ingen sorg - Läs hela!

Diskussioner om Känn ingen sorg  (0 diskussioner)
Kommentarer om Känn ingen sorg (203 st)
Maggan04 (Anmäl)   2/9 2018
Svår att inte tycka om.
Ghostface (Anmäl)   14/8 2018
Trots en viss naivitet är filmen sprudlande och svår att värja sig emot. Lite som Håkan kanske. Intressant knep om en musiker ska tolkas och det klassiska bioepicformatet inte passar.
hillba (Anmäl)   30/6 2018
Älskar denna film såååå mycket!!!! <3
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Avskyr den här filmen!!!
Barneyk (Anmäl)   27/12 2017
Mårlind och Stein är mycket skickliga och kreativa regissörer och jag gillar verkligen hur dom använder så väl kameraarbete som specialeffekter för att lyfta sina historier. Filmen som helhet känns kanske inte klockren men musiken och delar här och där känns något otroligt och det är en fint spelad film om vänskap och livet som funkar väldigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Känn ingen sorg
Se filmen