Kär i karriären

Originaltitel: For Love or Money
Regissör:Barry Sonnenfeld
Utgivningsår:1993

Om Kär i karriären:

Filmen handlar om en arbetsnarkoman som får i uppdrag att ta hand om sin chefs flickvän, men det blir inte så lätt när han upptäcker att han har känslor för henne.

Titel: Nyckeln till framgång
Originaltitel: The Secret of My Success
Regissör: Herbert Ross
År: 1987
Genre: Komedi
Nyckeln till framgång
Titel: Four Rooms
Originaltitel: Four Rooms
Regissör: Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Allison Anders, Alexandre Rockwell
År: 1995
Regissör: Blake Edwards
År: 1987
Genre: Komedi, Romantik
Blind Date

Michael J Fox, Gabrielle Anwar, Anthony Higgins, Michael Tucker, Bob Balaban, Isaac Mizrahi, Patrick Breen, Udo Kier, Simon Jones, Dianne Brill, Dan Hedaya, Susan Blommaert, Fyvush Finkel, Paula Laurence, Daniel Hagen, Debra Monk, Erick Avari

Lawrence Konner, Mark Rosenthal

Komedi, Romantik

The Concierge

Recension Kär i karriären

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
En film med Michael J. Fox - javisst då är den faktiskt bra! Och det stämmer, men det är inte såååå bra som man skulle tro. Det är en okej, medelmåttig film som är ganska underhållande, kul och smått knasigt. Men det som gör filmen bättre än vad den egentligen är, är så klart Michael J. Foxs alltid geniala rollprestation - i vilken film han än medverkar i! Visst, jag har alltid sett Fox...

Recension av Kär i karriären - Läs hela!

Diskussioner om Kär i karriären  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kär i karriären (36 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Barneyk (Anmäl)   21/3 2017
Michael J Fox var min favoritskådis när jag var liten och än idag tycker jag han har en fantastisk charm. Men jag är så otroligt trött lögner och på kvinnor som skildras som att dom inte vet sitt eget bästa och behöver bli räddade av den manliga hjälten.
Krille80 (Anmäl)   27/1 2015
Michael J. Fox har alltid varit en favoritskådespelare oavsett om det handlat om TV-serier eller om film och hans stämpel i filmhistorien med "Tillbaka till Framtiden" har ju gjort sitt. Även i denna film gör han mig inte besviken men som historia når det inga höjder. Trevlig och trivsam men inte mer än en helt OK film.
yrkeschaufföre (Anmäl)   3/2 2014
Är inte alla personerna i den här filmen obehagliga? Det finns ingen att hålla på tycker jag. Så den känns meningslös men M j Fox är ju aldrig dålig.
eandersson (Anmäl)   11/11 2012
"The Dead? Why didn't you say so?!" Helt ok film, lite småmysig. Men den räcker på något vis inte hela vägen för att bli en mindre succé.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kär i karriären