Betyg idag: 1 781 Besökare idag: 5 958

Originaltitel: Love in the Time of Cholera
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:2007

Om Kärlek i kolerans tid:

Den unga poeten och telegrafoperatören Florention Ariza finner sitt livs kärlek då han ser den sköna Fermina Danza i hennes fars villa. Florention sänder en serie av kärleksfulla brev och väcker allteftersom Ferminas känslor till liv. Ferminas far är dock långt ifrån glad då han får reda på deras affär, och gör allt i sin makt för att hålla dem skilda från varandra.

Titel: The Messenger
Regissör: Marek Kanievska
År: 2000
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Lukten av pengar

Benjamin Bratt, Gina Bernard Forbes, Giovanna Mezzogiorno, Javier Bardem, Marcela Mar, Maria Cecilia Herrera, Luis Fernando Hoyos, Liev Schreiber, Catalina Sandino Moreno, Laura Harring, John Leguizamo, Ana Claudia Talancón

Ronald Harwood

Drama, Romantik

Diskussioner om Kärlek i kolerans tid  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek i kolerans tid (29 st)
Gigi1943 (Anmäl)   26/10 2013
Fruktansvärt besviken, jag hade verkligen sett fram emot ännu en Javier-film men så himlsa dålig var denna, sminkningen var urusel (borde de inte sluta upp med att försöka göra unga människor som gamla, patetiskt) och det var inget vidare skådespeleri heller. Nää, den gillade jag verkligen inte!
Ve72 (Anmäl)   24/11 2012
Gav den 28 minuter men sen fick jag nog. En massa poetiska repliker om kärlek och det blev för mycket för mig... Kändes alltför amerikansk!
pokerfacedpots (Anmäl)   24/6 2012
Fin musik med Shakira
Mara Jade (Anmäl)   9/6 2010
I grund och botten så är filmens handling rent sagt löjlig och det enda som gör det värt att se filmen är att vissa skådespelare, däribland Benjamin Bratt och Hector Elizondo agerar riktigt bra, filmens nackdel är dock att Javier Bardem och Giovanna Mezzogiorno karaktärer är hemskt menlösa och omöjliga att på något sätt gilla och att deras sminkning för att visa på att de blir äldre suger fullständigt, det hade varit bättre om de valt andra skådespelare att spela deras karaktärer som gamla. En synnerligen svag 2:a till filmen, men det är bara att jag tyckte Benjamin Bratt och Hector Elizondo var bra och små ljusglimtar i en allt för lång och tråkig film och för att filmen iaf var snyggt gjort.
jollybolly (Anmäl)   23/11 2009
Det låter ju så fint och poetiskt, men det känns ju som en buskis!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlek i kolerans tid
Se filmen