Kärlek och lättvikt

Originaltitel: Battling Butler
Regissör:Buster Keaton
Utgivningsår:1926

Om Kärlek och lättvikt:

Alfreds far vill göra karl av sin son och skickar ut honom på en jakttur. Det enda han lyckas skjuta är några höns. Han blir dock förälskad i en jordnära tjej och när tjejens far och bror får höra hans namn misstar de honom för att vara den berömde boxaren Alfred "Battling" Buttler, eftersom de har samma namn. Nu måste han upprätthålla bluffen för att kunna gifta sig med flickan.

Buster Keaton, Sally O'Neil, Francis McDonald, Snitz Edwards, Walter James, Budd Fine, Mary O'Brien, Tom Wilson, Eddie Borden

Komedi, Stumfilm

Med i listor: Boxning
Diskussioner om Kärlek och lättvikt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek och lättvikt (6 st)
myslas (Anmäl)   10/1 2016
Inte fullt lika hysterisk och full av stunts som man är van vid av en Keaton-film, men det blir en rolig film av det ändå. Blir lite väl utdraget med träningsscenerna och slutet är sådär men i övrigt gillar jag det. Snitz Edwards är väldigt bra som Keatons butler dessutom.
Tonti (Anmäl)   17/3 2015
Klart kul men visst finns de flesta av höjdpunkterna i inledningen.
KimEkberg (Anmäl)   10/4 2013
jag gillar att det inte händer så jävla mycket, påminner lite om den där freshman eller vad den heter i stilen. allt är väldigt rustikt och vackert filmat. första delen när han bor i tält i skogen är lätt fyra, men när de ska börja boxas blir det aningen tristare. men väldigt trevlig att titta på, och många tjusiga bildlösningar. stark trea.
kennert (Anmäl)   30/1 2011
Lite av en standardfilm.
Kubrick (Anmäl)   16/6 2007
Bra film, många sköna scener, men tyvärr också rätt seg och långdragen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlek och lättvikt