Kärlek på kredit

Originaltitel: The Object of Beauty
Regissör:Michael Lindsay-Hogg
Utgivningsår:1991

Om Kärlek på kredit:

Malkovich och MacDowell spelar ett ungt amerikanskt par som lever över sina tillgångar på ett lyxhotell i England. Hon kan ingenting, gör ingenting annat än att handla, och är otroligt bortskämd, medan hans affärer inte går så bra. Det återstår bara att sälja den enda tillgång de har kvar: ett litet bronshuvud av Henry Moore, värderat till runt 20 000 pund. Men just då försvinner det! En dövstum hotellstäderska från underklassen blir misstänkt.

Titel: Hennes alibi
Originaltitel: Her Alibi
Regissör: Bruce Beresford
År: 1989
Genre: Komedi, Kriminalare, Romantik, Mysterium
Hennes alibi

Andie MacDowell, John Malkovich, Joss Ackland, Lolita Davidovich, Bill Paterson, Ricci Harnett, Peter Riegert, Jack Shepherd

Michael Lindsay-Hogg

Drama, Komedi, Kriminalare

Storbritannien, USA
Diskussioner om Kärlek på kredit  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek på kredit (4 st)
Robkiller (Anmäl)   2/8 2013
Segt drama om nån snubbe som slösar för mycket pengar och hamnar i trubbel... väldigt långtråkigt och en handling som hade kunnat avverkas på 10 minuter... sömnpiller.
levelfive (Anmäl)   18/11 2011
Sådär! Betyget blir en medel 2a tack vare MacDowell men främst Rudi Davies som inte står med bland skådespelarna här och ett soft jazzigt soundtrack...
Homer_simpson (Anmäl)   2/8 2009
Tycker inte att den var bra den här.
zeenitio (Anmäl)   10/6 2009
mm, stackars överklasssvindlare - tänk om man skulle vart tvungen å skaffa sig ett jobb! huvva hemska tanke!