Kärlek, solsken och sång

Originaltitel: Med kärlek och solsken och sång
Regissör:Per Gunvall
Utgivningsår:1948

Om Kärlek, solsken och sång:

Två fotografer från Stockholm beger sig till västkusten på uppdrag av deras arbetsgivare, som är baddräktsfabrikör. De ska leta rätt på säsongens vackraste badflicka.

Åke Söderblom, Stig Järrel, Bengt Logardt, Ludde Gentzel, Börje Mellvig, Gustaf Torrestad

Per Gunvall

Komedi

Med kärlek och solsken och sång eller Afrodite, skön som synden eller Bland najader och bravader på Västkusten

Sverige
Diskussioner om Kärlek, solsken och sång  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek, solsken och sång (6 st)
Redheaded (Anmäl)   08:37 23/3
Får en 2:a enbart pga Stig Järrel... Vilket säger rätt mycket, han har nämligen en helt obegriplig roll... som han gör det bästa av. Men hela filmen är rätt meningslös... Många vackra kvinnokroppar, men att bygga en hel film på det?? Nej, det räcker inte.
KyLLo (Anmäl)   20/11 2016
Enbart kvinnor på omslaget och enbart män i skådespelarlistan här på FT.
Tobias Rydén (Anmäl)   2/10 2008
En stark tvåa, Åke Söderblom är som alltid suverän. Stig Järrel har en idiotroll, som dock inte sänker filmens betyg men inte ger filmen något heller. En del tramsiga men kul skämt fanns till godo, men inte så att det räcker till en trea.
FabianBom (Anmäl)   15/4 2008
klassiker
Albion (Anmäl)   10/3 2006
Uj, uj, uj så tramsig. Det talas från vissa håll om att svensk film hade en ordentlig överproduktion av svenskproducerade filmer ifjol, 2005, men den här filmen visar att överproduktionsproblem fanns i högsta grad 1948 också. Och vad gjorde Stig Järrel som ciceron i denna smörja? Betyg 1.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlek, solsken och sång