Kärlekens slöja

Originaltitel: The Painted Veil
Regissör:John Curran
Utgivningsår:2006

Om Kärlekens slöja:

Det är 1920-tal och ett ungt par gifter sig av helt fel orsaker. Hon är en rastlös överklasskvinna och han är en läkare ur medelklassen. De flyttar till Kina där hon blir kär i en annan. När maken får vetskap om hennes affär tackar han som hämnd ja till ett uppdrag i en avlägsen kinesisk by där en koleraepidemi härjar, och tar henne med sig. Det blir en resa som får dem att upptäcka sanningen om kärleken och livet.
Se filmen på CDON

Regissör: Andy Wilson
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Miss Marple: Från Paddington

Naomi Watts, Edward Norton, Liev Schreiber, Toby Jones, Anthony Wong Chau-sang, Feng Li, Diana Rigg, Marie-Laure Descoureaux, Xia Yu, Lü Yan, Li Bin, Maggie Steed, Alan David, Zoe Telford, Juliet Howland

Ron Nyswaner

Drama, Romantik

USA, Kanada, Kina

Recension Kärlekens slöja

- fionka sätter betyg 4 och skriver:
Hurudana saker kan vi få till stånd om ett mindervärdeskomplex blir drivkraften för oss? Eller om tristessen blir det? Eller svartsjukan? Kärlekens slöja (The painted weil), John Currans nya film, ger sina svarsalternativ på de här frågorna. Det sägs att Edward Norton och Naomi Watts, som spelar huvudrollerna och dessutom är producenter för den, fick jobba i sex år innan den blev färdig. Och det...

Recension av Kärlekens slöja - Läs hela!

Med i listor: W Somerset Maugham
Diskussioner om Kärlekens slöja  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlekens slöja (134 st)
ModestyWilde (Anmäl)   6/4 2018
Vemodig och underbar romantik i storslagen film!
ModestyWilde (Anmäl)   6/4 2018
Fantastisk, känslomässig film om svårigheterna i ett äktenskap och hur känslorna till slut ändå kan ta överhanden. Tragisk, romantisk och smärtsam historia från en svunnen tid - om koleraepidemier, mycket möda och stor kärlek, i exotiska miljöer. Det här är en riktig storfilm med superba skådespelarinsatser från superduktiga Watts och alltid lika skicklige Norton. En film att förälska sig i! Och det är också ett av mina favoritkärleksdramer på film. Stillsam och ljuvlig men ändå oerhört passionerad! Jag såg filmatiseringen med Garbo för längesedan och den här är ganska annorlunda, men minst lika bra eller kanske till och med ännu bättre!
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
LKfen (Anmäl)   18/2 2017
Fin film
Lars-O (Anmäl)   18/5 2016
Amerikaner kan inte spela britter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlekens slöja