Kärlekens språk 2000

Originaltitel: Kärlekens språk 2000
Regissör:Anders Lennberg
Utgivningsår:2004

Om Kärlekens språk 2000:

En moderniserad version av den klassiska svenska sexualpplysningsfilmen från 1969. Filmen blandar information med dramaavsnitt som kretsar kring sex och relationer. Stella Måne är en firad tv-stjärna men har ett rörigt privatliv, Sabine är en ung lesbisk tjej som har en strulig relation, och Nina och Peter är det utåt sett perfekta paret där han börjar ifrågasätta sin sexuella identitet.

Titel: Kärlekens språk
Originaltitel: Mera ur kärlekens språk
Regissör: Torgny Wickman
År: 1970
Mera ur kärlekens språk
Titel: Which Blair Project?
Originaltitel: The Bogus Witch Project
Regissör: Steve Agee, Kelly Aluise, Susan Johnson (I), Alex Mebane, Mark Mower, Sammy Primero, Alec Tuckman, Victor Kargan
År: 1999
Regissör: Bob Koherr
År: 1996
Genre: Komedi
Plump Fiction

Regina Lund, Themba Tainton, Jan Mybrand, Bert-Åke Varg, Kim Anderzon, Emil Ahlén, Sascha Zacharias, Emma Åberg, Martin Hedman, Arne Weise (röst), Maj-Brith Bergström-Walan

Chi An Gramfors, Emma Hallin, Anders Lennberg, Lena Ollmark

Drama, Dokumentär

Kärlekens språk

Sverige
Med i listor: Dokumentär Top 50, Filmtipsets Sämsta 250
Filmnummer: 20469
Diskussioner om Kärlekens språk 2000  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlekens språk 2000 (191 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Rai (Anmäl)   21/9 2017
Som sexualfilm tycker jag nog den här filmen funkar, och det är många scener som är rätt heta och jag kunde inte låta bli att bli lite het själv. Jag hade ju liksom åldern inne så att säga när den här filmen kom. Som vanlig spelfilm är den otroligt töntig och skådespeleriet under all kritik..
bravo (Anmäl)   15/9 2013
Den scenen mellan karaktärerna Annika och David, då Annika klär av sig naken och sedermera blir pumpad i fittan av David, är den scenen autentisk? :-)
RichardEk (Anmäl)   20/7 2013
Balanserar på en knivsegg i sin ambition att vara upplysande och underhållande. Det ska vara informativt och fnittras på en och samma gång. Filmen vänder sig till ungdomar, därav det uppfattade behovet av att vara 'underhållande'. Frågan är om det inte hade varit bättre att vara 'torrt seriös' och låtit bli mjukporrlinsen när Regina Lund går igång med olika sexpartners. Det känns som man vill för mycket, men å andra sidan tror jag det är hart när omöjligt att göra en sådan här film utan att dra på sig mycket kritik. Kan man genom filmen få ner antalet tonårsaborter, nya fall av HIV etc. har man ju trots allt vunnit något.
JimCarrey (Anmäl)   23/2 2013
Jättetragiskt :(