Kärlekens språk

Originaltitel: Ur kärlekens språk
Regissör:Torgny Wickman
Utgivningsår:1969

Om Kärlekens språk:

Omtalad instruktions- och upplysningsfilm i kärlekens konst som orsakade en sensation när den kom. Här visas ingående vad som sker vid ett samlag, alltmedan sexualupplysarna beskriver vad som händer. Detta är originalet som gjordes om 2004 med Regina Lund i huvudrollen.

Titel: Kärlekens språk 2000
Regissör: William Wesley
År: 1988
Genre: Skräck
Scarecrows

Inge Hegeler, Sten Hegeler, Maj-Brith Bergström-Walan, Gösta Prüzelius, Kim Anderzon, Gösta Krantz

Inge Hegeler, Sten Hegeler, Torgny Wickman

Drama, Dokumentär

Sverige
Diskussioner om Kärlekens språk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlekens språk (17 st)
Devils_Arcade (Anmäl)   20/8 2012
Bra och informativ film. Lite seg emellanåt, scenerna när den där gruppen sitter och pratar kunde dem ha kortat ner några minuter.
Dele (Anmäl)   25/6 2012
Ganska relevanta diskussioner i en film som har en ganska befriande och öppen inställning till ett så pass känsligt ämne. Visst märks det att den har en del år på nacken men jag tycker att den ganska bra exemplifierar det som utmanar och får igång behövlig debatt.
apmannen (Anmäl)   24/9 2011
Skräckblandad förtjusning! Som att kliva ut på det där glasgolvet över Grand Canyon och stirra ner i avgrunden. Och ja, dom skulle kunna ha dragit ner gynekologscenen med sisådär en kvart utan att det hade gjort något.
martenga (Anmäl)   22/9 2011
Ett klart intressant tidsdokument. Det roligaste är sexologernas ständiga hänvisningar till en studie baserad på intervjuer med amerikanska sexarbetare. Det verkar som det enda akademiska som fanns att tillgå!
Daniel Mott (Anmäl)   21/5 2009
Nämen, den här har jag ju sett på Cinemateket och glömt att betygsätta. Kul tidsdokument och Travis Bickle olyckliga dejtfilmsval i Taxi Driver.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlekens språk