Katie Says Goodbye

Originaltitel: Katie Says Goodbye
Regissör:Wayne Roberts
Utgivningsår:2016

Om Katie Says Goodbye:

En godhjärtad 17-årig kvinna prostituerar sig för att övervinna fattigdom och uppfylla sin dröm om ett nytt liv i San Francisco.

Titel: Breaking the Waves
Originaltitel: Breaking the Waves
Regissör: Lars von Trier
År: 1996
Genre: Drama, Romantik
Breaking the Waves

Olivia Cooke, Mireille Enos, Christopher Abbott, James Belushi, Mary Steenburgen, Natasha Bassett, Chris Lowell, Keir Gilchrist, Nate Corddry, Gene Jones, Eric Steinig, Morse Bicknell, Alex Breaux, Mike Miller, Sage Bell, Nicholas Ballas

Wayne Roberts

Drama

Frankrike, USA
Diskussioner om Katie Says Goodbye  (0 diskussioner)
Kommentarer om Katie Says Goodbye (3 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   00:11 24/4
En film som helt och hållet lever på sin huvudperson. Det mesta runtomkring känns halvdant, exempelvis är händelseloppet väldigt förutsägbart, och alla sidokaraktärer blir stereotyper intryckta för att fylla en funktion i handlingen. Men Katie själv är en övertygande studie i dålig självkänsla, och man får intrycket att hon aldrig ens har kommit på tanken att hon skulle kunna stå upp för sig själv. Jag imponeras av hur konsekvent filmen är i den skildringen, det måste ha varit frestande att ge henne ett publikfirande triumforatoriskt ögonblick, men det hade gått emot hela poängen. Olivia Cooke är bra i rollen också. Trean dock fortfarande av det svagare slaget
Jaganatha (Anmäl)   24/1 2018
Inte så många som springer benen av sig för att se denna melodram om krossade drömmar om kärlek och en ljus framtid på annan ort än den man föddes på, vilket i detta fall är Arizonas ökenlandskap. Utöver mig bestod publiken av idel kvinnor i övre medelålder, alltså den mest typiska biopubliken vid sidan om småbarn med föräldrar och tonåringar utan föräldrar. Olivia Cooke i huvudrollen som Katie övertygar och dialogen är rätt bra skriven av Wayne Roberts. Filmens skildring av sexuella relationer är inte direkt upplyftande.
Rymdkraft (Anmäl)   19/1 2018
Modern version av Cabirias Nätter. Solklar remake skulle jag säga.