Katie Says Goodbye

Originaltitel: Katie Says Goodbye
Regissör:Wayne Roberts
Utgivningsår:2016

Om Katie Says Goodbye:

En godhjärtad 17-årig kvinna prostituerar sig för att övervinna fattigdom och uppfylla sin dröm om ett nytt liv i San Francisco.

Olivia Cooke, Mireille Enos, Christopher Abbott, James Belushi, Mary Steenburgen, Natasha Bassett, Chris Lowell, Keir Gilchrist, Nate Corddry, Gene Jones, Eric Steinig, Morse Bicknell, Alex Breaux, Mike Miller, Sage Bell, Nicholas Ballas

Wayne Roberts

Drama

Frankrike, USA
Diskussioner om Katie Says Goodbye  (0 diskussioner)
Kommentarer om Katie Says Goodbye (2 st)
Jaganatha (Anmäl)   24/1 2018
Inte så många som springer benen av sig för att se denna melodram om krossade drömmar om kärlek och en ljus framtid på annan ort än den man föddes på, vilket i detta fall är Arizonas ökenlandskap. Utöver mig bestod publiken av idel kvinnor i övre medelålder, alltså den mest typiska biopubliken vid sidan om småbarn med föräldrar och tonåringar utan föräldrar. Olivia Cooke i huvudrollen som Katie övertygar och dialogen är rätt bra skriven av Wayne Roberts. Filmens skildring av sexuella relationer är inte direkt upplyftande.
Rymdkraft (Anmäl)   19/1 2018
Modern version av Cabirias Nätter. Solklar remake skulle jag säga.