Khumba

Originaltitel: Khumba
Regissör:Anthony Silverston
Utgivningsår:2013

Om Khumba:

En halvrandig zebra vid namn Khumba får skulden för torkan och lämnar sin flock för att söka efter sina saknade ränder. Han får sällskap på sitt äventyr av en överbeskyddande gnu och en praktfull struts.
Se filmen på Viaplay

Jake T Austin (röst), Annasophia Robb (röst), Laurence Fishburne (röst), Loretta Devine (röst), Richard E Grant (röst), Liam Neeson (röst), Steve Buscemi (röst), Anika Noni Rose (röst), Ben Vereen (röst), Dee Bradley Baker (röst), Catherine Tate (röst)

Jonathan Roberts, Raffaella Delle Donne, Anthony Silverston

Animerad, Familjefilm, Äventyr

Sydafrika
Diskussioner om Khumba  (0 diskussioner)
Kommentarer om Khumba (6 st)
Tatty (Anmäl)   4/4 2017
Tycker den är jättebra, ganska intensiv, spännande och kändes lite sorgligt. Men jättebra tycker jag iaf.
KyLLo (Anmäl)   14/11 2015
Inte okej för mig. Riktigt fult animerad och jag tänker mest att den är fruktansvärt inspirerad av bättre och tidigare filmer som Lejonkungen, Ice Age och Vilddjuren. Det är möjligt att humorn riktar sig till barn, men den är urusel. Klyschiga och stentrista zebravitsar och ifrågasättande av vanliga ord. Även om barn kan tänkas tycka om den är mitt råd att, om man har möjlighet, skippa alla dessa billiga animerade kopior och satsa på original och kvalitet istället (oavsett om det är nytt eller gammalt).
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet en okej film. Samma som Zambezia funkar den att sätta på i bakgrunden till barnen medan man gör något annat. Den har dock ointressanta karaktärer, en handling som gjorts miljontals gånger förr om den missledande personen som inte passar in i gruppen då han föds annorlunda och den är något ointressant emellanåt. Men med bra animation, fina miljöer, fin musik, Liam Neeson, berättelsen om den första randiga zebran och de tysta stunderna gör filmen till en okej rulle.
ancientlove (Anmäl)   26/5 2014
Kanske inte världens bästa animering, kanske ett rätt förutsägbart slut men jag tycker nog ändå att filmen hade sina stunder. Budskapet är väl rätt standard men förmedlades på ett bra sätt.
smillans (Anmäl)   22/2 2014
Helt ok men inte världsbäst. lite ointressant emellanåt. men snyggt gjord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Khumba