Kick-Ass 2

Originaltitel: Kick-Ass 2
Regissör:Jeff Wadlow
Utgivningsår:2013

Om Kick-Ass 2:

Dave Lizewski, mer känd som Kick-Ass, har med sitt mod inspirerat en ny våg av maskerade vardagshjältar. När Mindy tvingas lägga av efter att ha blivit påkommen med att smyga ut som Hit Girl ansluter sig Kick-Ass till superhjältegänget Justice Forever, ledda av Colonel Stars and Stripes. På andra sidan står återigen Chris D'Amico, nu pånyttfödd som The Mother Fucker.

Titel: Kick-Ass
Originaltitel: Kick-Ass
Regissör: Matthew Vaughn
År: 2010
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Kick-Ass
Titel: Super
Originaltitel: Super
Regissör: James Gunn (II)
År: 2010
Regissör: Kinka Usher
År: 1999
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy
Mystery Men

Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Clark Duke, Morris Chestnut, Jim Carrey, Donald Faison, Lindy Booth, John Leguizamo, Garrett M Brown, Augustus Prew, Ella Purnell, Robert Emms, Olga Kurkulina, Lyndsy Fonseca, Claudia Lee

Jeff Wadlow

Komedi, Action, Kriminalare

USA, Storbritannien, Japan

Recension Kick-Ass 2

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Låt oss vara ärliga. I den första filmen om Kick-Ass (2010) så var det egentligen en annan karaktär som framför filmens betitlade huvudkaraktär lyckades med att sno åt sig filmpublikens huvudintresse. För den som verkligen fick publiken att vilja sitta kvar i biofåtöljerna var ju den livsfarliga, några och tio år gamla Hit-Girl (Chloë Moretz). Hit-Girl som tillsammans med sin trivsamt psykotiska pappa...

Recension av Kick-Ass 2 - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Kick-Ass 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kick-Ass 2 (179 st)
amotherscrime (Anmäl)   19:15 22/5
Funkar inte riktigt. Dålig uppföljare där dom inte alls har fångat känslan ifrån den första filmen. Hit Girl går framförallt från att vara det bästa med filmen till att helt ärligt nästan förstöra den. Svag 2a.
deswhip (Anmäl)   00:25 29/4
Håller fullständigt med GinNTonic nedan. Den första filmen var helt ok, den var originell, välgjord och Hit Girl var lite extra rolig tyckte jag. Den här var som sagt bara smaklös och helt utan fingertoppskänsla. 2-
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
erik.p (Anmäl)   10/9 2016
Trodde detta skulle vara ett botten-napp, men den var ju klart rolig. Helt klart bäst är high scholl scenerna, resten är väl lite sämre...
GinNTonic (Anmäl)   3/9 2016
Ska man göra en humorfilm som samtidigt är blodig och brutal krävs fingertoppskänsla. De som ligger bakom Kick-Ass 2 verkar liksom titelrollen helt sakna fungerande nerver, för jag har inte sett något klumpigare eller mer smaklösa försök till humor. Det brutala våldet skär sig totalt mot den lågstadieaktiga äckelhumorn, de klyschiga karaktärerna och den banala handlingen. Jag trodde 15-årsgränsen var till för att göra filmer för vuxna. Hit Girl, och till viss del huvudpersonen är de enda jag bryr mig det minsta om i filmen, men det räcker inte. Inte ens actionscenerna är underhållande, de är dåligt koreograferade, flaxiga och röriga. Jag gillade det som jag trodde var huvudkonceptet i första filmen, att en vanlig snubbe utan krafter försökte vara hjälte i den verkliga världen och vilka konsekvenser det kunde få, men det konceptet tappades bort redan i den filmen. Världen som beskrivs här är ju betydligt tramsigare än i vilken superhjältefranchise som helst, och det suger! Den är dessutom homofobisk och misogyn. Blä.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kick-Ass 2
Se filmen