Kick-Ass

Originaltitel: Kick-Ass
Regissör:Matthew Vaughn
Utgivningsår:2010

Om Kick-Ass:

Dave Lizewski är en vanlig gymnasieelev som har ett stort intresse för serietidningar. En dag bestämmer han sig för att bli en superhjälte, trots att han inte har några krafter eller någon egentlig anledning.
Se filmen på CDON

Genre: Komedi, Action, Fantasy
Scott Pilgrim vs. the World
Titel: Super
Originaltitel: Super
Regissör: James Gunn (II)
År: 2010
Regissör: Kinka Usher
År: 1999
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy
Mystery Men

Aaron Taylor-Johnson, Nicolas Cage, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Lyndsy Fonseca, Clark Duke, Mark Strong, Elizabeth McGovern, Yancy Butler, Tamer Hassan, Jason Flemyng, Xander Berkeley, Dexter Fletcher, Michael Rispoli, Sophie Wu

Jane Goldman, Matthew Vaughn

Komedi, Action, Kriminalare

Storbritannien, USA

Recension Kick-Ass

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Kick-Ass sparkar rumpa med stiliserad serietidningsaction som stolt står för sitt underhållningsvåld. Med cinematiskt ögon- och örongodis underhåller den till en sådan grad att man är benägen att sopa eventuella moraliska invändningar under mattan och bara njuta av resan som förutom blod och kulor också ger oss smart referenshumor och en gnutta känsla genom karaktärer som, för genren, inte är helt...

Recension av Kick-Ass - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Action Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50, Superhjältar
Diskussioner om Kick-Ass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kick-Ass (676 st)
amotherscrime (Anmäl)   19:12 22/5
Börjar riktigt svagt, men tar sig rejält i kragen. Framförallt när Cage och Grace-Moretz gör entré. Blir nästan bara bättre och bättre ju längre den går.
Sarakin76 (Anmäl)   17/11 2017
Denne filmen er bra på alle plan.
NoWireHangers (Anmäl)   2/10 2017
Största delen av filmen är bra men lite ojämn, men när upplösningen kommer så lyfter det hela rejält.
Starkbröl (Anmäl)   16/1 2017
Skitrolig. Precis rätt avvägning för att även lyckas som actionrulle. Bättre än samtliga tidigare "traditionella" Marvel-rullar.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Spännande, välgjord och även ganska originell superhjälterulle med bra skådespelare. Stark 4:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kick-Ass
Se filmen