Kicking & Screaming

Originaltitel: Kicking & Screaming
Regissör:Jesse Dylan
Utgivningsår:2005

Om Kicking & Screaming:

Familjefadern Phil Weston, som hela sitt liv varit ett offer för sin egen fars extrema tävlingsinstinkt, tar på sig att träna ett juniorfotbollslag och märker att hans fars sjuka beteende har gått i arv till honom.

Titel: Dickie Roberts
Originaltitel: Office Christmas Party
Regissör: Josh Gordon, Will Speck
År: 2016
Office Christmas Party

Will Ferrell, Robert Duvall, Mike Ditka, Kate Walsh, Musetta Vander, Dylan McLaughlin, Josh Hutcherson, Steven Anthony Lawrence, Jeremy Bergman, Elliott Cho, Erik Walker, Dallas McKinney, Francesco Liotti, Rachael Harris, Laura Kightlinger, Matt Winston

Leo Benvenuti, Steve Rudnick

Komedi, Familjefilm

Kicking and Screaming

Recension Kicking & Screaming

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Regissören till ”American Pie – The Wedding” fortsätter på komeditemat men har denna gång bytt ut silikontuttar mot riktiga bollar. I huvudrollen ser vi numer väldigt aktiva Will Ferrell som fotbollstränande farsa. Notera att man nu valt att inte låta det kretsa runt amerikansk fotboll utan nu är det den fotboll vi i Sverige känner till bäst. Phil Weston (Ferrell) har alltid levat i sin fars (Duvall)...

Recension av Kicking & Screaming - Läs hela!

Med i listor: Fotboll
Filmnummer: 31934
Diskussioner om Kicking & Screaming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kicking & Screaming (113 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   8/7 2018
Just det, det är den här. Jag tror alltid att detta är en annan (bra)film och börjar titta - sen kan jag inte sluta.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
deswhip (Anmäl)   8/1 2017
Det är lite fånigt ibland men också väldigt roligt. Filmen parodierar på vinsthungriga bullies och deras undergivna offer 3-.
Krille80 (Anmäl)   10/11 2014
Detta är Will Ferrel show och jag menar det på det absolut positivaste sätt man kan tänka sig. Det finns ingen idag som besitter den komiska timing och förmåga att levera manus oavsett hur sjukt det är. Att Robert Duvall är med inger respekt till produktionen. Samspelet mellan Ferell och Super Bowl-legenden Mike Ditka är hur skönt som helst.
Darn (Anmäl)   5/7 2013
Faktum är att jag inte skulle sett just den här egentligen, utan en annan med samma namn. Men eftersom jag blev lite lockad av att Ferrell spelade huvudrollen så blev det bara så ikväll. Tji fick jag...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kicking & Screaming