Kids

Originaltitel: Kids
Regissör:Larry Clark (I)
Utgivningsår:1995

Om Kids:

Tellys definition på säker sex är att ha sex med oskulder. Jennie, en av hans erövringar, får ett tragiskt besked och börjar leta efter Telly för att kunna berätta, men han är redan på jakt efter nästa oskuld. En starkt omdebatterad film på grund av dess grov- och frispråkighet - ungdomarna i den här filmen är inga mönsterbarn. Deras liv kretsar kring sex, våld och droger och om detta berättas utan moraliserande skygglappar.

Titel: Ken Park
Genre: Drama, Kriminalare
Unga rebeller
Titel: Bully
Originaltitel: Bully
Regissör: Larry Clark (I)
År: 2001
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Bully

Leo Fitzpatrick, Justin Pierce, Chloë Sevigny, Rosario Dawson, Yakira Peguero, Harold Hunter, Sarah Henderson, Jon Abrahams, Julia Mendoza

Harmony Korine

Drama, Kriminalare

Med i listor: Entx provocerande guldkorn, Norrköping Filmfestival Flimmer 2000
Diskussioner om Kids  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kids (229 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:14 22/10
ViolaIngeborg (Anmäl)   12:29 4/6
En film som får en att må riktigt dåligt. Många våldtäktscener, inget för den känsliga.
MantisToboggan (Anmäl)   30/6 2016
En pärla att bli nostalgisk till. Ack, den sköna ungdomen...
CinemaStrange (Anmäl)   24/7 2015
Såg denna som ren underhållning och är en av de bättre filmer av Clark.
Darn (Anmäl)   24/4 2015
Fyller förmodligen sitt syfte. Kände ändå att jag inte rycktes med och kunde se det som ett nödvändigt inlägg mot något slags maktperspektiv utifrån könsroller, som jag tycker krävs när det dras så pass stora växlar på ungdomars tillvaro. Det blev liksom bara som ett bekräftande utan någon vidare eftertanke. Filmiskt sett bar den dock på en bra uppvägd autencitet som jag gillar, fint. Scenerna som skedde i förbifarten var finast.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kids