Kikis expressbud

Originaltitel: Majo no takkyûbin
Regissör:Takashi Shimizu
Utgivningsår:2014

Om Kikis expressbud:

När den unga häxan Kiki fyller 13 år beger hon som sig bör ut på traditionsenlig häxpraktik, tillsammans med sin bästa vän, katten Jiji. De kommer till en stor stad vid havet, men Kiki kan varken spå eller blanda trolldrycker. Genom en ödets nyck kommer hon dock på att hon kan starta en budfirma – för flyga kan hon! Hon lär sig också att utvecklas som häxa – och att hon måste våga lita på att människor tycker om henne för den hon är.

Titel: Kikis expressbud

Satoko Okudera, Takashi Shimizu

Fantasy

Kiki's Delivery Service

Japan, Kina
Diskussioner om Kikis expressbud  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kikis expressbud (5 st)
HerrNenne (Anmäl)   12:07 17/6
Långsam, händelselös barnfilm. När någonting väl händer är det antingen irriterande eller överdramatiserat och löjligt.
Zebulonm (Anmäl)   18/12 2018
Nä inte värst.
Rundeep (Anmäl)   4/9 2015
Det enda som är bra med filmen är en del av miljöerna. Valet av skådespelare och majoriteten av deras insatrser är bedrövliga...Se Studio Ghiblis istället.
WillyV (Anmäl)   14/6 2015
Trist, seg och full med underliga, överdrivna beteenden och skådisinsatser.
yrkeschaufföre (Anmäl)   26/12 2014
Den här dök upp i in-flight-menyn å det verkade ju spännande. Det var en skön version av berättelsen. Jiji var söt men hade en lite för liten roll, han var väl animerad? Den här vill jag se igen, då kanske jag höjer betyget.
Se filmen