Kill Bill - Vol. 2

Originaltitel: Kill Bill: Vol. 2
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:2004

Om Kill Bill - Vol. 2:

I andra delen av Kill Bill är den tidigare yrkesmördaren "The Bride" tillbaka. Listan på folk att hämnas på blir allt kortare och snart återstår bara Bill.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Steven Soderbergh
År: 2011
Genre: Action, Thriller
Haywire

Michael Madsen, Samuel L Jackson, Uma Thurman, Daryl Hannah, David Carradine, Bo Svenson, Sid Haig, Michael Parks, Larry Bishop, Stevo Polyi, Gordon Liu Chia-hui, Perla Haney-Jardine, Vivica A Fox, Laura Cayouette, Julie Dreyfus, Michael Bowen

Quentin Tarantino

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Vol. 2, Kill Bill: Volume 2

Recension Kill Bill - Vol. 2

- GinNTonic sätter betyg 4 och skriver:
Efter att ha fått vänta i sex år på Kill Bill vol. 1 tvingades man vänta i ytterligare sex månader på den andra delen. Mina förväntningar på denna film var minst sagt stora, så det krävdes mycket för att jag skulle bli helt nöjd. Lite för mycket, verkar det som. För det första bör jag påpeka att jag försöker se de två volymerna som en och samma film. Handligen kräver det, och Tarantinos intention...

Recension av Kill Bill - Vol. 2 - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Lönnmördare, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004, Populärt och billigt, Thriller Top 50
Filmnummer: 19710
Diskussioner om Kill Bill - Vol. 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kill Bill - Vol. 2 (1307 st)
labi (Anmäl)   30/12 2018
Bättre än ettan. Daryl Hannah är underbar här. 😄
Sovande_mannen (Anmäl)   9/8 2018
Vilket skräp. Ettan klart bäst.
#54 (Anmäl)   4/7 2018
Jag föredrar definitivt den här framför den första delen.
Trangor (Anmäl)   11/5 2018
Inte i närheten av ettan. Riktigt kackigt skådespel och inte alls lika väl avvägt tempo. Den intresserar tillräckligt för att man inte ska stänga av, men utöver det inte särskilt mycket mer.
dudson (Anmäl)   23/4 2018
Skön goding till film med fin fina skådisar. Duglig story uppföljning & smaskiga Kötta scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kill Bill - Vol. 2