Kill Bill - Vol. 2

Originaltitel: Kill Bill: Vol. 2
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:2004

Om Kill Bill - Vol. 2:

I andra delen av Kill Bill är den tidigare yrkesmördaren "The Bride" tillbaka. Listan på folk att hämnas på blir allt kortare och snart återstår bara Bill.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joe Ma
År: 2008
Genre: Action
Sasori

Michael Madsen, Samuel L Jackson, Uma Thurman, Daryl Hannah, David Carradine, Bo Svenson, Sid Haig, Michael Parks, Larry Bishop, Stevo Polyi, Gordon Liu Chia-hui, Perla Haney-Jardine, Vivica A Fox, Laura Cayouette, Julie Dreyfus, Michael Bowen

Quentin Tarantino

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Vol. 2, Kill Bill: Volume 2

Recension Kill Bill - Vol. 2

- Henkan sätter betyg 5 och skriver:
"Kill Bill: Volym 2" är framför allt en film. Dess karaktärer är fångna i en historia om våld, hämnd och blod som de inte kan komma ut ur. De lever ödesmättade liv som de inte kan undfly därför att manuset inte tillåter det. De talar i långa monologer som intar en form av poesi, kameran beundrar deras legendariska kroppar, och varhelst de går följs de alltid av musik som vi tycks känna igen från någon...

Recension av Kill Bill - Vol. 2 - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Lönnmördare, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004, Populärt och billigt, Thriller Top 50
Filmnummer: 19710
Diskussioner om Kill Bill - Vol. 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kill Bill - Vol. 2 (1307 st)
labi (Anmäl)   30/12 2018
Bättre än ettan. Daryl Hannah är underbar här. 😄
Sovande_mannen (Anmäl)   9/8 2018
Vilket skräp. Ettan klart bäst.
#54 (Anmäl)   4/7 2018
Jag föredrar definitivt den här framför den första delen.
Trangor (Anmäl)   11/5 2018
Inte i närheten av ettan. Riktigt kackigt skådespel och inte alls lika väl avvägt tempo. Den intresserar tillräckligt för att man inte ska stänga av, men utöver det inte särskilt mycket mer.
dudson (Anmäl)   23/4 2018
Skön goding till film med fin fina skådisar. Duglig story uppföljning & smaskiga Kötta scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kill Bill - Vol. 2