Killer is still among us

Originaltitel: L Assassino è ancora tra noi
Regissör:Camillo Teti
Utgivningsår:1985

Om Killer is still among us:

Kriminalstudenten Christina Marelli bestämmer sig för att skriva om en mystisk seriemördare som avlivar kärlekspar. Mördaren dyker upp just när de små turturduvorna sitter i sina bilar och har det mysigt. Han skjuter ihjäl dem och använder sedan sin kniv för att mutilera kvinnorna.

Titel: The Monster of Florence
Originaltitel: Il mostro di Firenze
Regissör: Cesare Ferrario
År: 1986
Genre: Thriller, Skräck
The Monster of Florence

Francesco Capitano, Mariangela D'Abbraccio, Yvonne D'Abbraccio, Luigi Mezzanotte

Camillo Teti, Giuliano Carnimeo, Ernesto Gastaldi

Thriller, Skräck

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Killer is still among us  (0 diskussioner)
Kommentarer om Killer is still among us (4 st)
schramm (Anmäl)   26/1 2011
Lite tv-films varning på det hela. Otroligt taffligt foto, helt utan den stil man blivit bortskämd med i genren. Filmen i sig är väl, men det blir lite väl långa transportsträckor mellan delarna det händer något. Våldet i filmen är bland det grisigaste jag sett i en giallo. Och väldigt opassande.
Andy_B (Anmäl)   20/9 2005
helt ok liten thriller med en obehagligt detaljerad mutilation som känns ganska malplacerad.
De Rossi (Anmäl)   7/10 2004
Hm, låter som en film för mig! ;-)
jojjoson (Anmäl)   5/5 2002
Filmen är baserad på de ännu olösta morden i Florens, vilka väckte stora rubriker i Italien. Detta är en brutal och extremet våldsam giallo. Alltså ingen traditionell giallo. Näh..vart äcklad. Den var lite väl mycket...extremt närgångna stympningsscener..urk!!!