Killing Them Softly

Originaltitel: Killing Them Softly
Regissör:Andrew Dominik
Utgivningsår:2012

Om Killing Them Softly:

Den professionella torpeden Jackie Cogan kontrakteras av maffian för att undersöka ett rån mot ett pokerspel som stod under deras beskydd.

Titel: Animal Kingdom
Originaltitel: The American
Regissör: Anton Corbijn
Genre: Drama, Thriller
The American

Brad Pitt, Scoot McNairy, Ben Mendelsohn, James Gandolfini, Vincent Curatola, Richard Jenkins, Ray Liotta, Trevor Long, Max Casella, Sam Shepard, Slaine, Linara Washington

Andrew Dominik

Drama, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Heta filmer
Diskussioner om Killing Them Softly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Killing Them Softly (108 st)
Trangor (Anmäl)   17:53 23/1
En film som inte kommer att tilltala de flesta. Sevärd på grund av dess politiska budskap och genomförandet. Men meningslösheten som genomsyrar filmen avskräcker alla som vill ha en normal dramaturgi. Väldigt cynisk, på ett rått sätt.
haajen (Anmäl)   1/5 2018
Enkel och aningen övertydlig men snyggt foto samt en del bra skådisar räddar betyget.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Almgren (Anmäl)   14/3 2016
Väldigt välspelad och med en del bra dialog. Men den får en mycket svag tvåa för filmen var ju som många har sagt sjukt seg och handlingsfattig, främst pga det tillgjort pretentiösa och långsamma berättandet. Fotot var inte heller nåt att hänga i granen och det fanns inte direkt någon atmosfär att tala om. Upplösningen var också väldigt trist. Jag borde tycka att den är skitkass, men den var inte ens det.
Kajanus (Anmäl)   11/11 2015
Börjar bra men går sedan vilse i sin egen förträfflighet när den försöker ta avstamp i den amerikanska drömmen (eller snarare bristen av den).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Killing Them Softly