Killshot

Originaltitel: Killshot
Regissör:John Madden
Utgivningsår:2009

Om Killshot:

När det gifta paret Carmen och Wayne Colson blir vittnen till ett allvarligt brott blir de placerade i ett statligt vittnesskyddsprogram. När de till slut tror att de är helt säkra får de reda på att de har blivit måltavlor för en erfaren lejd mördare och psykopatisk nybörjarmördare. De inser också att vittnesskyddsprogrammet inte alls håller dem säkra. Filmen är baserad på Elmore Leonards roman med samma namn.

Titel: Straw Dogs
Regissör: Àlex Pastor, David Pastor
År: 2009
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Carriers

Diane Lane, Mickey Rourke, Thomas Jane, Rosario Dawson, Joseph Gordon-Levitt, Lois Smith, Don McManus, Hal Holbrook

Hossein Amini, Steve Barancik

Drama, Action, Thriller

Diskussioner om Killshot  (0 diskussioner)
Kommentarer om Killshot (79 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
swampblues (Anmäl)   27/10 2014
Gangsterfilm som framställer skurkarna som neandertalare. Men visst är den bra.
Galivan (Anmäl)   18/4 2014
Dum och omodern. Gordon Levitt 's karaktär påminner om någon från tidigt 90-tal , måste ha studerat Brad Pitt från 90-talet. Omöjlig överspelande typ.
ClintanTheKing (Anmäl)   12/1 2014
Snabb, fräck och spännande actionthriller där man håller på skurkarna. Mickey Rourke och Joseph Gordon-Levitt är klockrena i rollerna, framförallt Levitt som är riktigt skön. Rourke är cool som han brukar. Enkel story men vad gör det när det är underhållande.
RichardEk (Anmäl)   10/7 2013
Standardthriller med enstaka spänningsmoment i annars förutsägbar handling. Den försöker hantera två narrativa trådar, parets relation och själva vittne/skurk - tråden, och lyckas ganska OK med detta. Men i övrigt har vi sett allt förut, kvinnan som tvingas ta av sig kläderna, skurkar som listar ut hemliga lokaliseringar osv. Genrebunden thriller utan överraskningar med andra ord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Killshot