Chinaman

Originaltitel: Kinamand
Regissör:Henrik Ruben Genz
Utgivningsår:2005

Om Chinaman:

När Keld blir lämnad av sin fru och inte ens kan laga sin egen mat börjar han äta på en närliggande kinesrestaurang. Snart konfronteras han av ägaren som frågar om Keld kan ingå ett skenäktenskap med ägarens syster för att få in henne i landet. Trots sina olikheter växer snart en kärleksrelation fram mellan de två. Ända tills en hemlighet avslöjas och allt måste avslutas...
Se filmen på CDON

Titel: Igelkotten
Originaltitel: Le hérisson
Regissör: Mona Achache
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
Igelkotten

Bjarne Henriksen, Vivian Wu, Paw Henriksen, Mette Agnete Horn, Nicolas Winding Refn, Charlotte Fich, Laura Bro, Linkun Wu, Johan Rabaeus, Peder Pedersen (I)

Kim Fupz Aakeson

Drama

Danmark, Kina
Diskussioner om Chinaman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chinaman (10 st)
fixativ (Anmäl)   2/4 2015
Slutet drar ner betyget till en trea egentligen... Men kan inte låta bli att sätta fyra ändå för huvudrollens mysfaktor!
Hypostas (Anmäl)   26/12 2014
Riktigt trevlig dansk film. Bättre än Kaurismäki.
Gordyal (Anmäl)   10/10 2014
Får mig att tänka lite på Kaurismäki, fast plattare och inte lika kärvt. (7/15)
resegaranti (Anmäl)   16/3 2009
Jag tycker tvärtemot MilkMoney att det är en film som baseras väldigt lite på att vara moralisk och präktig. Alla individer agerar väldigt impulsartat och oeftertänksamt genom hela filmen. Snälla människor existerar. Handlingsförlamade människor med problem att uttrycka sig är jag dessutom förbannat svag för.
mcederholm (Anmäl)   22/11 2008
tyckte mycket om den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chinaman