Betyg idag: 1 675 Besökare idag: 7 805

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Matt Reeves
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Cloverfield

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- approximativ sätter betyg 2 och skriver:
Det finns en sak med Peter Jacksons filmer som jag tycker är väldigt intressant. Detta eftersom det i princip aldrig pratas om det. Trots att det är minst två filmer på raken verkar ingen lägga märke till det, eller kanske, inte bry sig om det. Nämligen rasismen. Filmen handlar om teaterskådisen Ann Darrow (Naomi Watts), vars teater gått i konkurs, som följer med filmproducenten Carl Denham (Jack...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1304 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   00:51 24/9
Kul att man lyckats göra en oerhört lyckad remake för en gångs skull. Den är faktiskt minst lika bra som originalet.
Dream (Anmäl)   04:31 30/7
En remake som verkligen behövdes då originalet kom 1933 och sedan en bortglömd nyinspelning 1976! Så den här behövde verkligen en ny fräsch version som passar in i nutid och dagens publik. Ett smart drag av Peter Jackson. När den kom ut tyckte jag att den var helt magisk med alla effekter! Men nu när man sett om den ett par gånger, så känns den för lång och tröttsam, då själva handlingen i sig saknar spänning.
kryttan (Anmäl)   11:25 6/7
Stundvis rätt ok, med en cool KingKong, men för mycket cgi-dinosaurier och annat trams drar ner betyget rejält, blir mest fånigt och inte spännande.
jonassjohnson (Anmäl)   07:02 21/2
I ert vetlösa hat.
Ful_fisk (Anmäl)   17/5 2015
Riktigt lyckad nyinspelning faktiskt, riktigt underhållande och välgjord. Tyvärr drar Peter Jackson ut på det hela med långa, datoranimerade action-scener och äckliga kryp alldeles för mycket, vilket sabbar chanserna till ett högre betyg. Men överlag är detta riktigt trevligt. Men bättre än originalet är det givetvis inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong