Betyg idag: 1 202 Besökare idag: 5 851

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Roland Emmerich
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Godzilla

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- Priceguy sätter betyg 3 och skriver:
Den tredje versionen av 1933 års klassiker King Kong har anlänt. Filmen sägs vara regissören Peter Jacksons drömprojekt, som han velat genomföra sedan barndomen. Sagan om Ringen-filmerna skaffade honom mer än nog av pengar och resurser för att göra det han ville med materialet. Frågan är om han lyckades. Alla känner till historien. En filmskapare (Jack Black) och hans anställda (i 1976 års version...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1307 st)
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det börjar bra med en noggrann och snyggt gjord karaktärspresentation. Det slutar också bra med svindlande vyer från 30-talets New York. Härliga och vackra aktions spelas upp av King Kong med tillbehör, mycket bra. Men mittpartiet på ön är uselt. Sega scener späckade med fjäder lösa dinosaurier, makro insekter och annat äckel. Det blir lika ändlöst och långtråkigt som dom där gigantiska slagen i Ringen-filmerna.
Len Widleheyt (Anmäl)   26/11 2016
Kanske en svag femma, men ändå: en mycket bättre äventyrsfilm än Avatar.
Applekingen (Anmäl)   10/11 2016
De skulle ha förkortat båtscenen för den känns långdragen och tråkig men annars en bra film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Kul att man lyckats göra en oerhört lyckad remake för en gångs skull. Den är faktiskt minst lika bra som originalet.
Dream (Anmäl)   30/7 2016
En remake som verkligen behövdes då originalet kom 1933 och sedan en bortglömd nyinspelning 1976! Så den här behövde verkligen en ny fräsch version som passar in i nutid och dagens publik. Ett smart drag av Peter Jackson. När den kom ut tyckte jag att den var helt magisk med alla effekter! Men nu när man sett om den ett par gånger, så känns den för lång och tröttsam, då själva handlingen i sig saknar spänning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong
Se filmen