Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 221

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Jordan Vogt-Roberts
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Kong: Skull Island

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- bocaj sätter betyg 4 och skriver:
Finnes: Ensam alfahanne som har svårt att prata om känslor men som gillar att mysa och ta långa skogspromenader. Bor på pittoresk men förhistorisk ö mitt ute i ingenstans. Sökes: Någon, som inte är en blodtörstig best som till varje pris försöker ta livet av mig jämt och ständigt, att umgås med. Filmen tar fortfarande sin början i 1930-talets deprimerade USA och i centrum står den nyfikne och drivne...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1306 st)
vonadel (Anmäl)   09:47 10/8
Såg nyligen Kong -Skull Island och blev lite besviken. Minns att jag gillade denna mycket när det begav sig. När jag upptäckte att den fanns i 4K-version gjorde jag slag i saken. Och det ångrar jag inte. Fantastisk kvalitet, och vilka färger! Nästan så det var lite för bra för en del CGI-scener, kanske framför allt med Kong då. Syns liksom ganska tydligt att det är CGI även om det är bra gjort. Har ju ändå hänt en del på 12 år. Däremot var scenerna i New York fantastiska. Jag tänker på stadsvyerna. Sen är den ju väldigt lång. Fick dela upp den på några tittningar. 8/10
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det börjar bra med en noggrann och snyggt gjord karaktärspresentation. Det slutar också bra med svindlande vyer från 30-talets New York. Härliga och vackra aktions spelas upp av King Kong med tillbehör, mycket bra. Men mittpartiet på ön är uselt. Sega scener späckade med fjäder lösa dinosaurier, makro insekter och annat äckel. Det blir lika ändlöst och långtråkigt som dom där gigantiska slagen i Ringen-filmerna.
Len Widleheyt (Anmäl)   26/11 2016
Kanske en svag femma, men ändå: en mycket bättre äventyrsfilm än Avatar.
Applekingen (Anmäl)   10/11 2016
De skulle ha förkortat båtscenen för den känns långdragen och tråkig men annars en bra film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Kul att man lyckats göra en oerhört lyckad remake för en gångs skull. Den är faktiskt minst lika bra som originalet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong