Betyg idag: 1 148 Besökare idag: 5 995

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Randal Kleiser
År: 1992
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Älskling, jag förstorade barnet

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- elle_driver sätter betyg 2 och skriver:
Dåså, mitt herrskap, har vi fått det slutgiltiga beviset på att Peter Jackson inte kan klippa film. Han kan inte döda sina darlings, och efter succén med Sagan om Ringen behöver han tyvärr inte det heller. Med en astronomisk budget från Universal verkar Jackson fått så gott som fria händer med historien om jätteapan Kong som förälskar sig i den vackra Ann Darrow. Filmskaparen Carl Denham gör ett...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1303 st)
Dream (Anmäl)   04:31 30/7
En remake som verkligen behövdes då originalet kom 1933 och sedan en bortglömd nyinspelning 1976! Så den här behövde verkligen en ny fräsch version som passar in i nutid och dagens publik. Ett smart drag av Peter Jackson. När den kom ut tyckte jag att den var helt magisk med alla effekter! Men nu när man sett om den ett par gånger, så känns den för lång och tröttsam, då själva handlingen i sig saknar spänning.
kryttan (Anmäl)   11:25 6/7
Stundvis rätt ok, med en cool KingKong, men för mycket cgi-dinosaurier och annat trams drar ner betyget rejält, blir mest fånigt och inte spännande.
jonassjohnson (Anmäl)   07:02 21/2
I ert vetlösa hat.
Ful_fisk (Anmäl)   17/5 2015
Riktigt lyckad nyinspelning faktiskt, riktigt underhållande och välgjord. Tyvärr drar Peter Jackson ut på det hela med långa, datoranimerade action-scener och äckliga kryp alldeles för mycket, vilket sabbar chanserna till ett högre betyg. Men överlag är detta riktigt trevligt. Men bättre än originalet är det givetvis inte.
Sarakin76 (Anmäl)   3/2 2015
King kong!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor