Betyg idag: 1 244 Besökare idag: 6 728

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Roland Emmerich
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Godzilla

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- NeZa sätter betyg 3 och skriver:
Ett filmteam far iväg till havs, utan filmbolagets tillåtelse, mot en ö som bär på fasansfulla hemligheter. Ann Darrow som har huvudrollen i filmen blir kidnappad av öns invånare som därmed ger bort henne till jätteapan Kong. Så småningom börjar apan få känslor för den vackre blondinen och när Kong räddar Ann från ett par blodtörsdiga dinosaurier fattar även hon tycke för honom. Därmed börjar en...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1302 st)
kryttan (Anmäl)   11:25 6/7
Stundvis rätt ok, med en cool KingKong, men för mycket cgi-dinosaurier och annat trams drar ner betyget rejält, blir mest fånigt och inte spännande.
jonassjohnson (Anmäl)   07:02 21/2
I ert vetlösa hat.
Ful_fisk (Anmäl)   17/5 2015
Riktigt lyckad nyinspelning faktiskt, riktigt underhållande och välgjord. Tyvärr drar Peter Jackson ut på det hela med långa, datoranimerade action-scener och äckliga kryp alldeles för mycket, vilket sabbar chanserna till ett högre betyg. Men överlag är detta riktigt trevligt. Men bättre än originalet är det givetvis inte.
Sarakin76 (Anmäl)   3/2 2015
King kong!
chimandra (Anmäl)   4/1 2015
Finns bara ett betyg att sätta på den här fantastiska filmen en femma med guldstjärna i kanten. Filmen har allt från kärlek spänning och romantik. King Kong är så verklig att man verkligen tror att den finns på riktigt. Ni alla som satt läga betyg jag skulle vilja se om ni kunde skapa en bättre film. Jag har sett den här filmen säkert tio ggr men den är lika magisk som jag såg den första gången. Tack alla ni som medverkart till denna underbara film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor