Betyg idag: 1 172 Besökare idag: 4 617

Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2005

Om King Kong:

En remake av klassikern från 1933 där en expedition, som utforskar en avlägsen ö, fångar en enorm apa och tar med den till New York för att visa upp den. En vacker skådespelerska är med på resan, men monstrets kärlek till henne får honom att bryta sig loss från sina bojor.

Titel: The Lost World: Jurassic Park
Regissör: Jordan Vogt-Roberts
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Kong: Skull Island

Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Thomas Kretschmann, Jamie Bell, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, John Sumner, Craig Hall, Bill Johnson

Fran Walsh, Peter Jackson, Philippa Boyens

Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy

Nya Zeeland, USA, Tyskland

Recension King Kong

- approximativ sätter betyg 2 och skriver:
Det finns en sak med Peter Jacksons filmer som jag tycker är väldigt intressant. Detta eftersom det i princip aldrig pratas om det. Trots att det är minst två filmer på raken verkar ingen lägga märke till det, eller kanske, inte bry sig om det. Nämligen rasismen. Filmen handlar om teaterskådisen Ann Darrow (Naomi Watts), vars teater gått i konkurs, som följer med filmproducenten Carl Denham (Jack...

Recension av King Kong - Läs hela!

Diskussioner om King Kong  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong (1308 st)
Zingostar (Anmäl)   17:39 6/3
Klart sevärd film. Bra tempo. lite lång kanske. Men många scener är riktigt effektiva. Se hellre denna än den nyaste King Kong filmen.
Rai (Anmäl)   21:48 5/3
Riktigt bra, funkar bra som äventyrs film också!! Tycker så synd om King Kong, han vill ju bara ha en vän! Dock tycker jag en sak är skumt. King Kong har ju tydligen fått flera "offergåvor" kan tänka mig att de har varit unga mörka kvinnor (detta framgår ju inte, tror jag) Gorillan käkar säkerligen upp dem? Så plötsligt dyker det plötsligt upp en vit ung kvinna och i stället för att käka upp henne blir de vänner. King Kong hade säkert kunna fått vänner bland dem han käkat upp också, men det ska vara en vit människa som vinner gorillans hjärta.. Detta gillar jag inte alls!!! King Kong är rasist och som gorilla han är borde han skämmas!!!
vonadel (Anmäl)   10/8 2017
Såg nyligen Kong -Skull Island och blev lite besviken. Minns att jag gillade denna mycket när det begav sig. När jag upptäckte att den fanns i 4K-version gjorde jag slag i saken. Och det ångrar jag inte. Fantastisk kvalitet, och vilka färger! Nästan så det var lite för bra för en del CGI-scener, kanske framför allt med Kong då. Syns liksom ganska tydligt att det är CGI även om det är bra gjort. Har ju ändå hänt en del på 12 år. Däremot var scenerna i New York fantastiska. Jag tänker på stadsvyerna. Sen är den ju väldigt lång. Fick dela upp den på några tittningar. 8/10
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det börjar bra med en noggrann och snyggt gjord karaktärspresentation. Det slutar också bra med svindlande vyer från 30-talets New York. Härliga och vackra aktions spelas upp av King Kong med tillbehör, mycket bra. Men mittpartiet på ön är uselt. Sega scener späckade med fjäder lösa dinosaurier, makro insekter och annat äckel. Det blir lika ändlöst och långtråkigt som dom där gigantiska slagen i Ringen-filmerna.
Len Widleheyt (Anmäl)   26/11 2016
Kanske en svag femma, men ändå: en mycket bättre äventyrsfilm än Avatar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong