King Kong vs. Godzilla

Originaltitel: Kingukongu tai Gojira
Regissör:Ishirô Honda
Utgivningsår:1962

Om King Kong vs. Godzilla:

Några upptäcksresande finner en försvunnen stam av vildar och deras Gud, en enorm apa, på en tropisk ö. De tar med jätteapan till Japan för att slåss mot Godzilla som nyss dykt upp ur ett isberg.

Titel: Godzilla - monstret från havet
År: 1991
Genre: Action, Science Fiction
Film nr.: 20017
Godzilla vs. King Ghidorah

Tadao Takashima, Kenji Sahara, Yu Fujiki, Mie Hama, Ichirô Arishima, Jun Tazaki, Akihiko Hirata, Nadao Kirino

Bruce Howard, Paul Mason, Shinichi Sekizawa, Willis H O'Brien, George Worthing Yates

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Kingu Kongu tai Gojira

Japan, USA

Recension King Kong vs. Godzilla

- fredzilla sätter betyg 3 och skriver:
Denna tredje film i den legendariska Godzilla-serien skulle bli något alldeles speciellt, och det kan man minst sagt säga. I ett förvirrat samarbete med amerikanska producenter så skapande man det som alla monsterfans alltid drömt om: en fight mellan Godzilla och King Kong! Filmen börjar, som vanligt, med att japanarna blir lika förvånade som vanligt över att Godzilla dyker upp och härjar. Efter...

Recension av King Kong vs. Godzilla - Läs hela!

Med i listor: Godzilla
Diskussioner om King Kong vs. Godzilla  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kong vs. Godzilla (41 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   10/12 2018
Långt ifrån det sämsta jag har sett i det här träsket, den här har onekligen sina stunder. Men den lyckas inte direkt dölja att fighten mellan Kong och Godzilla är allt den bryr sig om, och att allt annat bara är en hafsig ursäkt för att ta sig dit. Storyn har man sannerligen inte lagt mer tanke på än nödvändigt, och japansk humor håller nog inte världsklass direkt. Vilket dock inte på något vis betyder att det saknas komisk effekt här. Kong framstår mest som ett gigantiskt fyllesvin, och nog är det kul att japanerna är så artiga att tågvärden först ber om ursäkt för att tåget har stannat, och sen talar om för passagerarna att de måste fly eftersom Godzilla står på spåret. Och fighten levererar, det gör den. De båda kombattanterna kastar stenbumlingar på varandra, och Kong kör ner ett träd i halsen på Godzilla. Visst finns det en del av mig som vill belöna sådant med ett högre betyg, men en hyfsat stark tvåa får räcka. Kingu Kongu är för övrigt precis vad jag skulle säga om jag skulle hitta på ett ord för King Kong på fejkad japanska
Raimo_1985 (Anmäl)   10/1 2018
Ett annat filmprojekt löper vidare; Godzilla. Det är inte alls ett helhjärtat filmprojekt som andra knäppa grejer jag ägnar mig åt, utan här handlar det mer om enstaka filmer känns det som. Helt klart hälsosamt. Den här hade jag spanat in länge, obetalbart med giganternas kamp, nästan hur än resultatet blir i slutändan. Nä men den här är jävligt seg och så länge och väl, men det är faktiskt en film som jag ger högt betyg på grund av de fullmkomligt underbara sista tjugo minuterna, eller om det bara är en kvart. Det var längesen jag satte betyg på film så men det känns väldigt bra att göra det. Det tåls att vänta på de sista tjugo minuterna, mer säger jag inte. :)
Redwood (Anmäl)   28/10 2014
En film med högt "schlock"-värde. =)
Mistlake (Anmäl)   8/8 2014
Jättedum, givetvis, men med liv och rörelse och underhållning flytande på vågorna av idioti.
AlaRegularis (Anmäl)   18/3 2014
Slutstriden mellan Kong och Godzilla är inget annat än EPISK!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kong vs. Godzilla