King Kongs son

Originaltitel: Son of Kong
Regissör:Ernest B Schoedsack
Utgivningsår:1933

Om King Kongs son:

Efter Carl Denhams fiasko med King Kong så återvänder han till Skull Island där han upptäcker att Kong har en son...

Regissör: Merian C Cooper, Ernest B Schoedsack
Regissör: Ishirô Honda
År: 1962
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
King Kong vs. Godzilla

Robert Armstrong, Helen Mack, Frank Reicher, Victor Wong (II), John Marston, Ed Brady, Lee Kohlmar, Gertrude Short, Clarence Wilson

Ruth Rose

Skräck

Diskussioner om King Kongs son  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Kongs son (7 st)
martin eden (Anmäl)   19/3 2017
[rek. 2] Faktiskt inte så usel som man befaras tro, men i jämförelse med föregångaren och de framstressade och hafsiga elementen blir man naturligtvis lite besviken. Måste säga att jag gillar själva uppbyggnaden där sviterna av händelserna i förra filmen följs upp. Fram till ankomsten till Skull Island fungerar det utmärkt, men sen tycks man lite slänga intrigen över bord och bara visa upp effektscener, vilka är ganska bra, men dessa hade behövt intrigmässig underbyggnad. Helt okej dock. 2+/3-
Dele (Anmäl)   8/4 2015
En riktigt tunn och framstressad uppföljare där allt känns som en nödlösning bara för att få ihop något att visa (och tjäna pengar på) ö.h.t.. I stort sett ingenting från första filmens stämning och för sin tid storslagenhet finns kvar. Ett litet mått underhållning bjuds det ändå på, så betygsettan blir ändå av det starkare slaget.
Lotso (Anmäl)   12/7 2014
En uppföljare till min fjärde favorit film någonsin som gjordes inom bara några månader efter första filmen (de kom till och med ut samma år), och herregud vad det märks. Filmen har gamla skådespelare och nya skådespelare. Kvar är Carl Denham, Captain Englehorn och Charlie the Chinese Cook. Sedan har vi den nya Ann Darrow, Helene Peterson som blir Carl Denham's kärleksintresse och sist har vi Nils Helstrom som ska vara skurken i filmen samt personen som gav Denham kartan över Skull Island. Den största boven i det hela är utförandet. Filmen är ganska så kort och helt ärligt så hade den behövt vara längre. Filmen är helt ärligt i min mening helt okej ända fram tills de kommer till ön och träffar på "Son of Kong". När de väl träffar på honom så reagerar de helt normalt. Jag förstår att Carl Denham kanske inte blir så värst chockad men Helene Peterson reagerar som om det är något helt vanligt. Borde hon inte skrika och säga "herregud en 5m lång apa". Sedan undrar jag också hur Kong har en son men helt ärligt så hur kom Kong till i första taget så den frågar var ju bara dum från början eller så ska där inte vara någon logik i det. Men de som drog ner filmen för mig var slutet. Mitt i allt blir det en jordbävning på ön som kommer från ingenstans som gör att hela ön åker ner i havet. VA?! hur.... men....varför.... VA!? Jag kan förstå att en jordbävning inträffar för man kan inte förutspå en jordbävning men att den gör så hela ön hamnar under vatten och på så kort tid känns väldigt konstigt och känns som om filmskaparna inte hade något slut och kände att filmen måste sluta någon gång så här är en jordbävning som gör att ön försvinner för gott THE END! Vilket blir problemet med filmen den känns snabbtänkt, förhastad och de känns som de kom på handlingen som de fortsatte och filma. Men det är en uppföljare som är gjord på bara några månader och den var underhållande. Stop-motion fighterna är underhållande och ifall du bara vill försvinna för 1tim och 10min så är den sevärd för alla er som gillar stop-motion och gamla filmer. Den är också sevärd för alla er som ett King Kong (1933) och är intresserade eller nyfikna på hur uppföljaren är. Verkligen ingen bra film på någon nivå men väldigt underhållande och i slutändan blev den okej.
precineadd (Anmäl)   28/3 2014
riktigt lam
Raimo_1985 (Anmäl)   22/6 2013
Tja, King Kongs son var ju söt, vänligt sinnad och trevlig i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Kongs son