Kingsman: The Golden Circle

Originaltitel: Kingsman: The Golden Circle
Regissör:Matthew Vaughn
Utgivningsår:2017

Om Kingsman: The Golden Circle:

När en attack på Kingsmans huvudkontor sker och en ny skurk dyker upp, tvingas Eggsy och Merlin att arbeta tillsammans med Statesman, deras amerikanska motsvarighet, för att rädda världen.

Titel: Kingsman: The Secret Service
Regissör: Javier Ruiz Caldera
År: 2015
Genre: Komedi, Action
Spy Time

Colin Firth, Julianne Moore, Taron Egerton, Mark Strong, Halle Berry, Channing Tatum, Jeff Bridges, Pedro Pascal, Edward Holcroft, Hanna Alström, Emily Watson, Sophie Cookson, Elton John, Poppy Delevingne, Michael Gambon, Bruce Greenwood, Björn Granath

Matthew Vaughn, Jane Goldman

Komedi, Action, Äventyr

Kingsman 2

Storbritannien, USA
Diskussioner om Kingsman: The Golden Circle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kingsman: The Golden Circle (41 st)
picklessmulan (Anmäl)   22:22 23/9
Likvärdig med den första. Mer Humor men sämre manus.
Bumbi78 (Anmäl)   00:20 19/8
Som hjärndöd action funkar den här uppföljaren bra, inget snack om den saken. Dock sämre än första Kingsman och det är till stor del beroende på Moore som gör en loj skurk. Elton John var dock ett kul tillskott.
Supernaut (Anmäl)   23:26 18/8
Knappt goskänd popcornaction. Som första men lite tunnare känsla och mer överdriven action.
Zok (Anmäl)   08:59 8/8
Klart sämre i jämförelse av den första filmen. Det är något som saknas, samtidigt som jag tycker att den blir löjlig på flera ställen. Humorn blir inte rolig. Visst finns det bra scener men som helhet är det en besvikelse.
Krille80 (Anmäl)   15:20 30/6
Jag gillade den första filmen som var bra och trailern till uppföljaren lovade "Bigger and Better". Som helhet lyckas dock filmen inte hålla det löftet men jag får dock stunder av underbara, sevärda och underhållande actionscener. Tyvärr är det lite för långt mellan dessa stunderna denna gång. Mest oväntat är att det är Elton John, just det sångaren!, som är bäst i hela filmen. Hans insatser, alldeles för få, är bland de mest fantastiska och roligaste jag har sett på länge.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kingsman: The Golden Circle
Se filmen