Betyg idag: 1 141 Besökare idag: 4 056

Originaltitel: Kiss Kiss Bang Bang
Regissör:Shane Black
Utgivningsår:2005

Om Kiss Kiss Bang Bang:

Med polisen i hälarna försöker småtjuven Harry Lockhart gömma sig på vad som visar sig vara en audition till en deckare. Innan han vet ordet av har Harry blivit upptäckt och flygs till en provfilmning i Los Angeles. För att få den rätta känslan för sin karaktär får Harry hjälp av privatdetektiven Perry van Shrike. Därmed har Harrys problem bara börjat ...
Se filmen på Plejmo

År: 2001
Genre: Komedi
Film nr.: 1981
En sen kväll på McCool's

Robert Downey Jr, Val Kilmer, Michelle Monaghan, Corbin Bernsen, Dash Mihok, Larry Miller, Rockmond Dunbar, Shannyn Sossamon, Angela Lindvall, Indio Falconer Downey, Ariel Winter, Duane Carnahan, Josh Richman, Nancy Fish, Ali Hillis, Tanja Reichert

Shane Black

Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Kiss Kiss Bang Bang

- krufo sätter betyg 3 och skriver:
I Kiss Kiss Bang Bang snubblar småtjuven Harry på flykt från polisen in på en audition för en hollywoodfilm. Naturligtvis får han rollen (som privatdetektiv) och flygs direkt till Los Angeles där han presenteras för den riktige detektiven Gay Perry, som ska lära upp honom inför filminspelningen. De båda dras in i en riktig härva av bisarra kändispartyn, döda kroppar och Harrys gamla high schoolkärlek...

Recension av Kiss Kiss Bang Bang - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVI Competition
Diskussioner om Kiss Kiss Bang Bang  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kiss Kiss Bang Bang (404 st)
Albion (Anmäl)   23:04 24/5
Filmen slarvas bort lite grann. Det är mycket här som är bra och kul men det blandas upp med ren trams också tyvärr. Jag är inget större fan av vare sig Val Kilmer eller RD Jr heller även om jag tycker att Kilmer rent av lyfter denna filmen en del faktiskt. Betyget landar på en stark 3;a, dvs 3+
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
92axha10 (Anmäl)   23/9 2017
Jag är ett fan av filmer som bryter mönstret och sätter en twist på ett bekant koncept. Shane Black kan den här genren, kanonfilm.
cannibalrice (Anmäl)   5/3 2016
"Oh Gay Perry, don't quit your gay job!"
Lotso (Anmäl)   21/12 2015
I sin helhet är Kiss Kiss Bang Bang en nonstop underhållande rulle fylld med action, intressanta karaktärer och bra skådespelare. Men det är de skarpa dialogerna och kemin mellan Robert Downey Jr. och Val Kilmer som gör filmen så pass bra som den är. Shane Black vet verkligen hur man gör dessa slags rullarna med att skapa en bra "buddy cop" kemi mellan två skådespelare tillsammans med vassa dialoger som är mycket roliga. Visst kan handlingen bli något komplex och förvirrande för filmens eget bästa, men det är inte därför jag kommer se filmen en andra gång. Jag återvänder för humorn, actionscenerna, dialogerna och skådespelarna. Jag ser mycket fram emot The Nice Guys som kommer ut nästa år som verkar vara i samma veva som denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kiss Kiss Bang Bang