Kit och kassaskrinsmysteriet

Originaltitel: Kit Kittredge: An American Girl
Regissör:Patricia Rozema
Utgivningsår:2008

Om Kit och kassaskrinsmysteriet:

Filmen kretsar kring den stora depressionen. 10-åriga Kit lever tillsammans med sina föräldrar i Cincinnati, Ohio. Att skriva är hennes stora passion och hon drömmer om att en dag få en artikel publicerad i den lokala tidningen.

Abigail Breslin, Chris O'Donnell, Julia Ormond, Joan Cusack, Madison Davenport, Glenne Headly, Stanley Tucci, Douglas Nyback, Dylan Smith (I), Kenneth Welsh, Zach Mills, Willow Smith, Max Thieriot, Wallace Shawn, Jane Krakowski

Ann Peacock

Drama, Familjefilm, Mysterium

Kit Kittredge: An American Girl Mystery

Diskussioner om Kit och kassaskrinsmysteriet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kit och kassaskrinsmysteriet (8 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   16/6 2013
Utbudet av filmer kl 3:50 är ju inte så stort så jag slötittade på den här igen. Abigail är i vart fall BÄST.
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/4 2012
Abigail är jättebra hon förtjänar en femma men resten är alldagligt så det blir en stark tvåa.
Fröken Bredwad (Anmäl)   19/11 2011
Mysig, välgjord och fin, men på tok för förutsägbar.
BadCharlotte (Anmäl)   27/3 2009
För att vara en sån här slags film så var den riktigt bra, även om allting var (som vissa säger) lite för perfekt. Men jag älskar Abigail Breslin, hon är så jäkla duktig för att vara så liten.
silfo (Anmäl)   22/11 2008
Störtskön stämning, men tyckte inte riktigt den sa mig så mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kit och kassaskrinsmysteriet