Kite

Originaltitel: Kite
Regissör:Yasuomi Umetsu
Utgivningsår:1998

Om Kite:

Animé. Sawa är en ung föräldrarlös flicka. Hon har sedan långt tillbaka blivit omhändertagen av Akai och Kaine. Nu jobbar hon för dem. De har tränat henne till att bli en yrkesmördare, det är allt hon vet och känner till. För att ta hand om ett särskilt svårt mål plockas en ung föräldralös pojke in, Oburi. De blir vänner och tillsammans kanske de kan göra sig fria från sina bojor...

Titel: Legend of the Overfiend
Regissör: Yoshiaki Kawajiri
År: 1993
Genre: Action, Äventyr, Anime
Ninja Scroll

Konami Yoshida (röst), Goro Shibusawa (röst), Shingo Oyamada (röst), Tatsuo Matoba (röst)

Yasuomi Umetsu

Drama, Kortfilm, Animerad, Thriller, Anime

Japan
Med i listor: Anime-urval
Diskussioner om Kite  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kite (40 st)
Narnendil (Anmäl)   20/7 2011
skulle ha getts mer tid åt historien och att utveckla karaktärerna.. filmen är ju kort, ge den en kvart till och ge utrymme för handling! nu var det mest bara ett försök att chocka tittarna >.>
Kreepy (Anmäl)   26/9 2010
Såg Director's Cut. Och jag kan konstatera att det är mycket som hinns med under timmen. Den är lite jobbig, med tanke på vad den handlar om, men mycket hade kunnats tonats ner. Tänker i synnerhet på vissa av sexscenerna som kändes helt omotiverade. Hade nog önskat lite mer ångest. Jag blev berörd och kommer nog inte se filmen igen, men jag hade gärna velat bli mer berörd.
Rock Snack (Anmäl)   16/5 2009
Detta är bara äckligt. Vem vill se exploderande ammunition i människors kroppar i en anime?????
elzplz (Anmäl)   19/3 2009
alldeles för porrigt och blodigt. den här gick inte hem hos mig.
Zeedox (Anmäl)   8/2 2009
Kommentarerna här på Filmtipset har lämnat mig undrande. Från början trodde jag bara att det här var avancerad porr. Är det kanske så att sexscenerna var onödiga? Oavsett vilket var det en intressant historia, speciellt med de förväntningar jag hade.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kite