Klassfesten

Originaltitel: Klassfesten
Regissör:Måns Herngren, Hannes Holm
Utgivningsår:2002

Om Klassfesten:

När Magnus sätter sig i taxin för att åka till en klassfest 20 år efter det att han gick ut grundskolan, är det inte för att han ska prata minnen med de gamla polarna. Han var knappast någon frontfigur i klassen och varför ska man fira en av de mest kvalfulla och ångestfulla perioderna i sitt liv? Magnus har andra motiv. Det finns ett ouppklarat minne som inte lämnar honom någon ro. Chansen finns att hans gamla ungdomskärlek Hillevi dyker upp. Hon som han ville rymma med och dela resten av livet med. Hon som bara försvann.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Hans och hennes
Regissör: Daniel Lind Lagerlöf
År: 2001
Hans och hennes

Björn Kjellman, Lisa Lindgren, Cecilia Frode, Inday Ba, Henrik Hjelt, Sacha Baptiste, Oscar Taxén, Jimmy Lindström, Ulf Friberg, Malena Engström, Jessica Forsberg, Annika Olsson, Jan Åström, Anders Timell, Urban Bergsten

Hannes Holm, Måns Herngren

Komedi

Sverige

Recension Klassfesten

- valsinger sätter betyg 3 och skriver:
Själv har jag aldrig varit på någon återföreningsfest med min gamla grundskoleklass. Det kom visserligen en inbjudan till något slags jubileum för ett tag sedan, men jag kände mig inte särskilt upplagd och struntade i det. Efter att ha sett Måns Herngrens och Hannes Holms nya film "Klassfesten" är jag övertygad om att jag gjorde ett riktigt val. Magnus är 36 år och lever ett riktigt svenssonliv....

Recension av Klassfesten - Läs hela!

Diskussioner om Klassfesten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Klassfesten (336 st)
Rai (Anmäl)   11/3 2018
Suck, förfärligt dålig.. Folk som tycker den här filmen är bra, måste ha riktigt dålig smak!
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
En av de bättre svenska filmerna som gjordes under under 00-talet.
Spaderfyra (Anmäl)   25/12 2015
Kanske sevärd, men långt ifrån någon höjdare.
Xenox (Anmäl)   28/6 2012
Lite småkul film som de flesta kan känna igen sig i.
Albion (Anmäl)   31/8 2011
Svart humor baserad på hög igenkänningsfaktor, vilket i sig snarare gör hela saken ännu värre i detta fall. På det hela taget alldeles för överdriven i sann Herngren/Holm-anda. Betyget blir en 2;a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Klassfesten