Klimt

Originaltitel: Klimt
Regissör:Raoul Ruíz
Utgivningsår:2006

Om Klimt:

Ett porträtt av den österrikiske konstnären Gustav Klimt vars drömska, sexuella målningar gjorde honom berömd i sekelskiftets konstkretsar.

John Malkovich, Veronica Ferres, Saffron Burrows, Stephen Dillane, Paul Hilton, Sandra Ceccarelli, Karl Fischer, Irina Wanka, Antje Charlotte Sieglin, Nikolai Kinski, Joachim Bissmeier, Peter Appiano, Mark Zak, Gunther Gillian, Alexander Strobele

Raoul Ruíz

Drama, Biografi

Österrike, Frankrike, Tyskland, Storbritannien
Med i listor: Målare och skulptörer, Stockholm XVII Open Zone
Diskussioner om Klimt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Klimt (10 st)
Rasputin1916 (Anmäl)   9/5 2012
Fruktansvärt dåligt. Helt otroligt egentligen hur allting är katastrof. Varje scen känns i princip pinsam. I slutet av filmen ville jag boxa John Malkovich på näsan. Herregud!
Film Guden (Anmäl)   3/8 2010
Oengagerande, trotts att Klimt är en av mina personliga Favoritkonstnärer. Upplägget som startar ifrån hans död, hur han ser igenom sitt liv, känns väldigt klisché.
Taliah (Anmäl)   30/1 2009
Gillar att de tog in konstdiskussionen, men annars lite medelmåttig.
JohanHelenius (Anmäl)   7/1 2009
Den absolut sämsta film jag någonsin sett. Jag minns att jag gick ut från biografen i Frankrike med min date - något jag aldrig, aldrig gjort varken före eller senare.
Mrs Smiths (Anmäl)   1/7 2007
Vilken grym besvikelse! Även om skådespelarinsatserna och fotot är mycket bra så har den här filmen INGENTING med Gustav Klimt att göra. Det mest fascinerande enligt mig är hur lik både Malkovich och Kinski (satan vad lik sin pappa han är) är sina original.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Klimt