Knife of Ice

Originaltitel: Il coltello di ghiaccio
Regissör:Umberto Lenzi
Utgivningsår:1972

Om Knife of Ice:

Vid tretton års ålder blev Martha stum när hon bevittnade sina föräldrars död i en tågolycka. Nu, som vuxen lever Martha ett lugnt och fridfullt liv med sin familj på den spanska landsbygden. Ända tills hennes kusin Jenny kommer på besök och snart påträffas mördad. Det visar sig att en sexgalning med dragning till det ockulta börjat härja i området och dödar vackra kvinnor. En efter en slaktas Marthas nära och kära tills bara en återstår, Martha själv.

Carroll Baker, Sergio Ciani, Ida Galli, Eduardo Fajardo, Franco Fantasia, Silvia Monelli, George Rigaud

Umberto Lenzi, Luis G de Blain, Antonio Troiso

Drama, Kriminalare

Italien, Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Knife of Ice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Knife of Ice (17 st)
niebaotan (Anmäl)   7/1 2016
Battre an vantat men fortfarande en av Lenzis trakigaste giallos. Carroll Baker ar alltid duktig och filmens soundtrack ar ok. Dessutom ar den emellanat ganska smamysig men utover detta ar det segt som sirap, oblodigt och relativt fattigt pa spanning.
schramm (Anmäl)   27/7 2014
helt fri från våld och naket. hade inte gjort mig nått om filmen i sig hade varit bra, men det är tyvärr italienska mästerskapet i seghet som utspelar sig framför mina oskyldiga ögon. herr fint foto och fru bra stämning lyser dessutom med sin frånvaro. kanske tog de en pizza någonstans. plus för dumt slut, lite djävulskdyrkan å carroll baker (som inte passar alls i rollen, men är fin att titta på)
Bumbi78 (Anmäl)   9/7 2012
Tämligen oblodig och mesig giallo där någon "kniv av is" inte existerar alls. Men Lenzi gör ändå ett bra mysterium och de är småspännande. Inte kunde jag räkna ut tvisten heller.
ulke666 (Anmäl)   13/2 2012
Bra och ganska annorlunda av Lenzi. Gillar idén med den djävulsdyrkande hippien mycket.
ketto (Anmäl)   13/2 2012
Riktigt snygg, påminde om gamla Hitchcock-filmer ala Vertigo. Sköna karaktärer i Lenzi-filmer (djävulsdyrkande hippies). Jag tyckte att filmen var spännande från början till slut, helt klart en av de bästa Lenzi-filmerna jag sett, kan inte förstå varför den får så ljumna betyg här. Bra musik också. Mycket synth, det hör man inte ofta i de här filmerna från den här tiden. Udda och bra hela vägen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Knife of Ice