Knight and Day

Originaltitel: Knight and Day
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2010

Om Knight and Day:

När June hamnar bredvid en mystisk, charmerande man på en flygresa tror hon att hon mött mannen i sitt liv. Men det blir ett bryskt uppvaknande då han visar sig vara en spion på flykt. Detta blir början till en härva där June sätts i livsfara och måste avgöra om hennes drömman är en förrädare eller den enda hon faktiskt kan lita på.

Titel: Killers
År: 2005
Genre: Komedi, Action, Romantik
Film nr.: 20103
Mr. & Mrs. Smith

Tom Cruise, Cameron Diaz, Peter Sarsgaard, Maggie Grace, Paul Dano, Marc Blucas, Viola Davis, Jordi Mollà, Falk Hentschel, Lennie Loftin, Rich Manley, Dale Dye, Celia Weston, Gal Gadot

Patrick O'Neill

Komedi, Action

Recension Knight and Day

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
För trots att den smälter bort på dryga 116 minuter så dröjer sig ändå ett leende som man strax därefter glömt bort varför man har på ansiktet kvar. Anledningen kallas kort och gott blockbuster och är precis lika sockerfylld, luftig, glaserad och välkommen som en svalkande glass på stranden.

Recension av Knight and Day - Läs hela!

Diskussioner om Knight and Day  (1 diskussioner)
Kommentarer om Knight and Day (294 st)
Gordyal (Anmäl)   13:04 17/7
Detta är en film som jag aktivt har undvikit sedan den hade premiär, men i mitt "2010-projekt" kände jag mig tvungen att beta av den. Kanske var det de avgrundslåga förväntningarna som fick mig så enormt glatt överraskad, vilket i sin tur ledde till att jag gillade filmen mer än vad jag borde. Eller så skulle jag ha gjort det ändå. Bra tempo, bra action-sekvenser och förvånansvärt rolig humor (nej, inte all humor). Förvånande var också att Camerons karaktär bara förstörde ett fåtal scener. Men det som överraskade allra mest var hur otroligt usla CGI-effekterna var. Betydligt närmare Asylum-klass än högbudgetfilm från Hollywood. Att filmen emellanåt är askorkad gör varken till eller från. (7/15)
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:31 11/6
Det hade kanske varit dags att sänka den här men fyran får vara kvar för jag gillar mixen av romantik och action.
sodomiten (Anmäl)   21:41 10/6
Ingen av Tompas bättre filmer. Snarare tvärt om, en riktigt dålig dussinfilm.
Rai (Anmäl)   12:41 8/3
Riktigt usel film!!!
Litsne (Anmäl)   25/11 2017
Att säga att Cameron Diaz spelar en dum blondin är en förolämpning mot dumma blondiner. Efter halva filmen hade jag fått nog och stängde av den. Normalt sett sätter jag en 2:a på filmer jag inte sett eftersom de trots allt kanske kan repa sig i andra halvan, men i det här fallet håller jag det för omöjligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Knight and Day
Se filmen