Betyg idag: 1 002 Besökare idag: 5 537

Originaltitel: King Arthur: Legend of the Sword
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2017

Om King Arthur: Legend of the Sword:

När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana, Aidan Gillen, Freddie Fox, Craig McGinlay, Tom Wu, Kingsley Ben-Adir, Neil Maskell, Annabelle Wallis, Geoff Bell, Poppy Delevingne, David Beckham, Mikael Persbrandt, Katie McGrath

Guy Ritchie, Joby Harold, Lionel Wigram

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Filmnummer: 119685
Diskussioner om King Arthur: Legend of the Sword  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Arthur: Legend of the Sword (7 st)
Lumus Maxima (Anmäl)   04:45 17/5
För mycket action-fokus, för mycket "shaky-cam" och för stressig. Jude Law var helt okej som evil guy. Men filmmusiken riktigt häftig! :)
Lotso (Anmäl)   20:49 16/5
I sin helhet är King Arthur: Legend of the Sword en ganska så bortglömd film inom fantasy och äventyrsfilmerna. Guy Ritchie kunde ha gjort något unikt här. Men utanför några enstaka scener med snabbt och klipska dialoger, så kändes det så långt från en Guy Ritchie film du kan komma. Jude Law var tråkig som skurken, men Charlie Hunnam räddar upp det mesta med sin charm och karisma. Actionscenerna var medelmåttiga. Jag var aldrig uttråkad, men ingen film jag kommer komma ihåg inom en snar framtid.
badpanda1606 (Anmäl)   00:39 14/5
En riktig besvikelse ärligt talat. Vadfan hände Guy Ritchie?
Ghostface (Anmäl)   23:59 13/5
Fräsch nytappning och Ritchie lyckas få sin gatuvibb att passa perfekt i historisk miljö. Stundtals tar effekterna över men på det stora hela är det välbalanserat, välspelat och underhållande.
n u f a n (Anmäl)   20:07 13/5
Yeah! :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Arthur: Legend of the Sword