Betyg idag: 1 113 Besökare idag: 6 336

Originaltitel: King Arthur: Legend of the Sword
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2017

Om King Arthur: Legend of the Sword:

När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Titel: King Arthur
Regissör: Paul McGuigan
År: 2015
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Victor Frankenstein

Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana, Aidan Gillen, Freddie Fox, Craig McGinlay, Tom Wu, Kingsley Ben-Adir, Neil Maskell, Annabelle Wallis, Mikael Persbrandt, Geoff Bell, Bleu Landau, Poppy Delevingne, Katie McGrath

Guy Ritchie, Joby Harold, Lionel Wigram

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Filmnummer: 119685
Diskussioner om King Arthur: Legend of the Sword  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Arthur: Legend of the Sword (38 st)
arruba (Anmäl)   16:43 16/1
De har minst sagt gått sådär med de senaste årens filmatiseringar av den gamle goda Arthurs bravader, denna var på gränsen till skrämmande svag, Beckhams sköna cameo och några trevliga Guy Ritchie scener räddar dock filmen från totalt bottenskrap.
setterwall (Anmäl)   09:24 14/1
Tråkigt att en stort med så mycket potential paketeras på det här sättet. Finns väldigt mycket mer att hämta ur King Arthur historien och jag längtar tills en film kan göra storyn rättvist.
RichardEk (Anmäl)   23/12 2017
Visuellt flyhänt om än något stereotypt. Det känns för mycket som Sherlockfilmerna men utan humor, självdistans och Robert Downey jr. Arthurlegenden är en av de maffigaste berättelserna som västerländsk kulturhistoria har att bjuda på, men här reduceras det till substanslöst visuellt plockgodis.
HerrNenne (Anmäl)   18/12 2017
Intetsägande fantasyriddaraction där fokuset ligger väldigt tungt på hur bra det ska se ut. Och det ser bra ut. Sen då? Man klistrar på Arthursagan, men det kunde ha handlat om vad som helst känns det som. Karaktärerna är träklossar med namn. Modigt grepp av Ritchie att ha göra protagonisten så osympatisk också. Korkat, men modigt. Ibland överger Ritchie riddarsagan för en stund och gör istället nån slags rytmisk konstfilm. Det är de bästa stunderna i filmen faktiskt. Jag måste dock erkänna att jag blev lite exalterad när man kände igen David Beckham mitt i allt.
Adoniram (Anmäl)   9/12 2017
Jag tror Guy Ritchie fastnade med svärdet i stenen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Arthur: Legend of the Sword
Se filmen