King Arthur: Legend of the Sword

Originaltitel: King Arthur: Legend of the Sword
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2017

Om King Arthur: Legend of the Sword:

När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Titel: King Arthur
Regissör: Paul McGuigan
År: 2015
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Victor Frankenstein

Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana, Aidan Gillen, Freddie Fox, Craig McGinlay, Tom Wu, Kingsley Ben-Adir, Neil Maskell, Annabelle Wallis, Mikael Persbrandt, Geoff Bell, Bleu Landau, Poppy Delevingne, Katie McGrath

Guy Ritchie, Joby Harold, Lionel Wigram

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Filmnummer: 119685
Diskussioner om King Arthur: Legend of the Sword  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Arthur: Legend of the Sword (24 st)
matti_jaaaro (Anmäl)   13:44 9/9
Om man som jag somnar så fort det är en biljakt i en film... jag säger "biljakt" som en metafor här, kan lika gärna vara transformersrobotar som flyger runt, riddare på enorma magiska elefanter eller alla andra substanslösa actionscener som inte för storyn framåt överhuvudtaget... då sover man under 95% av den här filmen. Totalt substanslöst CG-skräp
Lesten (Anmäl)   19:04 3/9
Style over substance.
markus1990 (Anmäl)   23:59 13/8
Helt ok, hade nog lite höga förväntningar.
Jon ~ (Anmäl)   13:59 12/8
Riktig skitfilm. Allt är dåligt, inte minst regin. Charlie Hunnam är så dålig så det trotsar all beskrivning, han vet inte ens vad han håller på med i vissa scener. En svag etta, skulle ge den ett minus om det var möjligt. Guy Ritchie är slut.
Hunter242 (Anmäl)   05:41 12/8
Vilken jäkla stinkare jag var grymt besviken på den. Jag hade förhoppningar för hur kan det gå fel med King Arthur sagan jo det kan tydligen gå väldigt fel. Vill man se en bra film med Kung Arthur så peta in EXcalibur o sätt på repeat o njut för det är ingen som slår den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Arthur: Legend of the Sword