King Arthur: Legend of the Sword

Originaltitel: King Arthur: Legend of the Sword
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2017

Om King Arthur: Legend of the Sword:

När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Titel: Påven Johanna
Originaltitel: Die Päpstin
Regissör: Sönke Wortmann
År: 2009
Genre: Drama, Romantik
Påven Johanna
Titel: Sin City: A Dame to Kill For
Originaltitel: Sin City: A Dame to Kill For
Regissör: Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
År: 2014
Regissör: Mark Waters
År: 2002
Genre: Drama, Komedi
Warning: Parental Advisory

Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana, Aidan Gillen, Freddie Fox, Craig McGinlay, Tom Wu, Kingsley Ben-Adir, Neil Maskell, Annabelle Wallis, Geoff Bell, Poppy Delevingne, David Beckham, Mikael Persbrandt, Katie McGrath

Guy Ritchie, Joby Harold, Lionel Wigram

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Filmnummer: 119685
Diskussioner om King Arthur: Legend of the Sword  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Arthur: Legend of the Sword (11 st)
hakuna (Anmäl)   01:46 19/7
Guy Richie är en personlig favorit regissör men det här var i bland hans sämre verk
Dutch (Anmäl)   22:49 3/7
Tunt och helt ospektakulärt, dessutom suger Hunnam något jävulskt på att agera. Det enda jag tyckte var bra var filmmusiken.
choklatchip (Anmäl)   22:51 4/6
Jag älskar verkligen Ritchies sätt att filma i samband med denna saga. Blir oerhört vackert och fräckt. Tyvärr saknar man det där lilla extra som gör att karaktärerna fastnar. Lite som i hans andra filmer. Här var den stora behållningen att se Hunnam och Gillen tillsammans igen vilket säkert inte gav stora delar av biopubliken något särskilt.
Barneyk (Anmäl)   01:55 31/5
Det är mycket här jag gillar men karaktärerna är alldeles för platta för att skapa någon ordentligt känsla. Jag funderar också en hel del på om filmen inte varit bättre utan Kung Arthur som förlaga och istället stått på egna ben och varit en egen film, filmen har ju rätt lite med det att göra ändå liksom. Effekterna och då framförallt elefanterna är helt fantastiska och det blir grym känsla bitvis. Men helheten håller inte ihop riktigt. Blir ändå en klar trea, men det känns som det fanns så mycket mer här.
Lumus Maxima (Anmäl)   04:45 17/5
För mycket action-fokus, för mycket "shaky-cam" och för stressig. Jude Law var helt okej som evil guy. Men filmmusiken riktigt häftig! :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Arthur: Legend of the Sword