Betyg idag: 2 201 Besökare idag: 5 677

Originaltitel: King Arthur: Legend of the Sword
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2017

Om King Arthur: Legend of the Sword:

När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Titel: King Arthur
Regissör: Paul McGuigan
År: 2015
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Victor Frankenstein

Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana, Aidan Gillen, Freddie Fox, Craig McGinlay, Tom Wu, Kingsley Ben-Adir, Neil Maskell, Annabelle Wallis, Mikael Persbrandt, Geoff Bell, Bleu Landau, Poppy Delevingne, Katie McGrath

Guy Ritchie, Joby Harold, Lionel Wigram

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Filmnummer: 119685
Diskussioner om King Arthur: Legend of the Sword  (0 diskussioner)
Kommentarer om King Arthur: Legend of the Sword (33 st)
vonadel (Anmäl)   16:29 15/11
Kan på ett sätt förstå kritiken som denna har fått. Den saknar något. Kanske är det just franchise-tänket. Kan de inte bara sluta med det och fokusera på den aktuella filmen istället? Samtidigt tycker jag den var ganska underhållande på sina ställen. Lite märkligt berättad dock, men sina ständiga hopp i tiden. 6/10
stgurgel (Anmäl)   00:01 31/10
Otroligt substanslöst och själlöst. Scenerna med fantasy-cgi är så löjligt överdrivna att man bara kan gäspa och karaktärerna engagerar inte det minsta
Zingostar (Anmäl)   18:27 24/10
Typisk trea. Guy richie vill gå den lätta vägen och i princip snabbspola förbi flera partier av storyn så när man går vidare i handligen har man ingen riktig koll på vad som gäller. men ändå en helt OK film som funkar som filmkvälls rulle en tisdagskväll. räddas av många fina visuella scener.
the Feber (Anmäl)   13:55 12/10
Det var inte mycket rätt här! Ritchie klipper sönder filmen. Det som i början ger en häftig känsla blir snabbt tradigt, repetitivt och jävligt jobbigt att titta på! Storyn har vi sett förut i massa sammanhang. Dessutom är allt väldigt komprimerat. Hade lätt kunnat bli två filmer. Hade man lagt mer fokus på karaktärerna och dess utveckling hade det kanske blivit intressant. Dessutom så slår man på fantasytrumman med gigantiska monster och CGI så man spyr. Det blir så storslaget att man inte känner sig intresserad av världen. Vissa karaktärer räddar filmen från lägsta betyg.
WillyV (Anmäl)   23:24 8/10
Underhållande från start till mål.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till King Arthur: Legend of the Sword
Se filmen