Knockaround Guys

Originaltitel: Knockaround Guys
Regissör:Brian Koppelman, David Levien
Utgivningsår:2001

Om Knockaround Guys:

Sonen till en maffiaboss försöker bevisa att han är tuff nog för sin far, så han tar sin polare med till mitten av ingenstans och råkar i mera trubbel än jobbet behöver.

Titel: Seven Psychopaths
Regissör: Stephen Herek
År: 2001
Genre: Drama, Komedi
Rock Star

John Malkovich, Barry Pepper, Vin Diesel, Tom Noonan, Dennis Hopper, Kevin Gage, Seth Green, Arthur J Nascarella, Nicholas Pasco, Shawn Doyle, Andy Davoli

David Levien, Brian Koppelman

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Knockaround Guys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Knockaround Guys (114 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Zebulonm (Anmäl)   7/6 2015
Går att se men inget att hurra över...
Krille80 (Anmäl)   16/11 2014
Filmens titel både låter som och ÄR en riktig grabbfilm. En medioker film som inte sitter kvar i minnet många minuter. Lite väl tillintetsägande och förutsägbar trots ett ganska fin stall av nyare och äldre skådespelare men de imponerar inte nämnvärt. Filmen vet inte riktigt vad den vill och beskrivningen "gangsteractionkomedi" uppfylls inte.
RichardEk (Anmäl)   17/7 2013
Gangsterdrama med låg profil men med bra utväxling. Jag gillar det ganska låga tempot i handling och bildspel, stegvis går det upp för tittaren allvaret bakom den situation huvudpersonerna befinner sig i efterhand som man ges tid som tittare att sjunka in i berättelsen. Dennis Hopper går på standardvarv, men John Malkovich gör en levande rollgestaltning. De fyra vännerna är dock filmens centrum, kitt, och stora behållning. Dialogen är också bra, inte minst i monologen "500 fights".
Barneyk (Anmäl)   21/3 2011
Helt okej men Sture har rätt i att den är rätt ojämn. Lite för platt för att lyckas få en trea dock även om den känns lite egen på något sätt vilket gör att det är rätt nära.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Knockaround Guys