Kommissarie Morse - Kommissariens eldprov

Originaltitel: Inspector Morse - Masonic Mysteries
Regissör:Danny Boyle
Utgivningsår:1990

Om Kommissarie Morse - Kommissariens eldprov:

Kommisarie Morse blir anklagad för mord när en kvinnlig bekant hittas död. Vad han inte vet är att detta bara är början på en komplott mot honom. Filmen bygger på en berättelse av Colin Dexter.

John Thaw, Kevin Whately, Madelaine Newton, Ian McDiarmid, Richard Kane, Celestine Randall, James Grout, Mark Strong, Steven Elliot

Julian Mitchell

Drama, Kriminalare, Mysterium

Storbritannien
Diskussioner om Kommissarie Morse - Kommissariens eldprov  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kommissarie Morse - Kommissariens eldprov (7 st)
mammene (Anmäl)   13/10 2016
Det börjar bra, men man drar det lite för långt så det nästan blir larvigt, tom komiskt, vilket egentligen inte är fel. Det som höjer är att Lewis fick vara lite mer på den här gången och Morse kanske lite mer nedtonad, tom snäll!. De träffsäkra och komiska dialogerna är den största behållningen, som vanligt.
Sarakin76 (Anmäl)   31/8 2015
The emperor rules.
yrkeschaufföre (Anmäl)   19/9 2010
Riktigt obehagligt men *Spoiler* det går ju bra.
goeran (Anmäl)   5/9 2010
På sätt och vis ett underhållande avsnitt (med Trollflöjten som inspirationskälla) men storyn är faktiskt ganska fånig.
JackMicro (Anmäl)   10/8 2009
Aldrig tidigare sett den här serien men gav det en chans och jag gillade det verkligen. Full med intressanta och originella karaktärer och går mer på djupet än de flesta jag har sett i genren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kommissarie Morse - Kommissariens eldprov