Kommissarie Späck

Regissör:Fredde Granberg
Utgivningsår:2010
Antal betyg:2094 betyg

Om Kommissarie Späck:

Kommissarie Mårten Späck har kallats till en brottsplats där regissören Harald Hamrell hittats genomborrad med knivar, gafflar, skedar och en högaffel. Till allas förvåning drar Kommissarie Späck slutsatsen att det rör sig om ett självmord. Späck ser kopplingar till andra självmord och konstaterar att kåren fått en galen seriesjälvmördare på halsen. Han kommer snart på andra tankar när hans råbarkade kollega Grünvald Karlsson hittar andra spår – något som leder till något större än vad de kunnat ana. En ny kollega, superpolisen Irene Snusk kopplas inpå fallet. Tillsammans ska trion lösa ett av de viktigaste fallen i svensk kriminalhistoria.
Se filmen på Plejmo

År: 2004
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Film nr.: 19377
Starsky & Hutch

Leif Andrée, Johan Hedenberg, Cecilia Frode, Kjell Bergqvist, Per Morberg, Jarmo Mäkinen, Omid Khansari, Harald Hamrell, Fredrik Lexfors, Lia Boysen, Ola Wahlström, Katarina Ewerlöf, Rolf Skoglund, Jan Mybrand, Marko Lehtosalo, Ulf Malmros, Göran Forsmark

Alexander Kantsjö, Daniel Ottosson

Komedi

Sverige

Recension Kommissarie Späck

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Vad som började som utfyllnadssketcher under Guldbaggegalan – parodier på verkliga filmer – har nu blivit långfilm. Det kan tyckas märkligt, men så känns det inte alls under filmen. Granberg har ju inte direkt stuckit under stol med vad detta handlar om. Det är rakt på sak parodi i samma anda som Hot Shots, Nakna pistolen och Titta vi flyger och vad kan då vara en bättre utgångspunkt än sketcher? Späck...

Recension av Kommissarie Späck - Läs hela!

Kommentarer om Kommissarie Späck (242 st)
Rai (Anmäl)   19/11 2018
Oj, hade totalt glömt bort den här filmen och det är jag glad över. För den är totalt värdelös...
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/11 2018
Något överdriven blir den ju emellanåt men annars är detta en helt okej film.
päronanton (Anmäl)   31/3 2018
Alltså, visst den är rolig på sina ställen, men annars är det en film du ser en gång sen räcker det. Det blir för mycket av allting.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
funkar som underhållning
Jamesa (Anmäl)   1/5 2017
Ganska kul faktiskt i sina stunder.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kommissarie Späck
Se filmen