Kommissarie Späck

Regissör:Fredde Granberg
Utgivningsår:2010
Antal betyg:2086 betyg

Om Kommissarie Späck:

Kommissarie Mårten Späck har kallats till en brottsplats där regissören Harald Hamrell hittats genomborrad med knivar, gafflar, skedar och en högaffel. Till allas förvåning drar Kommissarie Späck slutsatsen att det rör sig om ett självmord. Späck ser kopplingar till andra självmord och konstaterar att kåren fått en galen seriesjälvmördare på halsen. Han kommer snart på andra tankar när hans råbarkade kollega Grünvald Karlsson hittar andra spår – något som leder till något större än vad de kunnat ana. En ny kollega, superpolisen Irene Snusk kopplas inpå fallet. Tillsammans ska trion lösa ett av de viktigaste fallen i svensk kriminalhistoria.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Gérald Hustache-Mathieu
År: 2011
Genre: Komedi, Kriminalare, Mysterium
Mysteriet i Mouthe

Cecilia Frode, Leif Andrée, Kjell Bergqvist, Johan Hedenberg, Katarina Ewerlöf, Jarmo Mäkinen, Harald Hamrell, Per Morberg, Rolf Skoglund, Markoolio, Omid Khansari, Lia Boysen, Ola Wahlström

Alexander Kantsjö, Daniel Ottosson

Komedi

Sverige

Recension Kommissarie Späck

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Vad som började som utfyllnadssketcher under Guldbaggegalan – parodier på verkliga filmer – har nu blivit långfilm. Det kan tyckas märkligt, men så känns det inte alls under filmen. Granberg har ju inte direkt stuckit under stol med vad detta handlar om. Det är rakt på sak parodi i samma anda som Hot Shots, Nakna pistolen och Titta vi flyger och vad kan då vara en bättre utgångspunkt än sketcher? Späck...

Recension av Kommissarie Späck - Läs hela!

Kommentarer om Kommissarie Späck (240 st)
päronanton (Anmäl)   21:04 31/3
Alltså, visst den är rolig på sina ställen, men annars är det en film du ser en gång sen räcker det. Det blir för mycket av allting.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
funkar som underhållning
Jamesa (Anmäl)   1/5 2017
Ganska kul faktiskt i sina stunder.
spelnisse86 (Anmäl)   2/2 2016
Har sett den en gång och det får räcka för min del. Känns som dem gör narr av Beck och Gunvald.. som tur var så kom den aldrig till samlingen. Men undrar om det finns någon som ger den 5/5? undrar vilken smak den personen har i så fall.
energitjuven (Anmäl)   15/1 2016
Har vanligtvis otroligt svårt för denna typ av filmer, men ändå tyckte jag att den gjorde ett okej jobb att göra mig intresserad och ett skratt då och då.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kommissarie Späck
Se filmen