Kon-Tiki

Originaltitel: Kon-Tiki
Regissör:Thor Heyerdahl, Olle Nordemar
Utgivningsår:1950

Om Kon-Tiki:

Dokumentär om Thor Heyerdahls berömda Kon-Tiki-expedition, som under drygt tre månader 1947 for över Stilla Havet på en 12 meter lång balsaflotte, från Peru till Polynesien.

Titel: Kon-Tiki
År: 1961
Genre: Komedi
Skilsmässa på italienska
Titel: Änglars drömliv
Originaltitel: La vie rêvée des anges
Regissör: Erick Zonca
År: 1998
Änglars drömliv

Thor Heyerdahl

Dokumentär

Norge, Sverige
Diskussioner om Kon-Tiki  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kon-Tiki (8 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   20/3 2014
Det är svårt att inte fascineras lite av hela den här expeditionen, och den här dokumentärens största förtjänst ligger helt enkelt i det faktum att vi får se de autentiska bilderna från resans gång. Men visst är det en väldigt informativ film också, det mesta som man kan tänkas vilja veta om den här expeditionen finns med här. Det enda som saknas lite är äventyrarna själva, vilka de var och vad som drev dem till att ge sig ut på den här smått galna färden hade varit kul att få veta. Dock hedervärt att göra en dokumentär om sitt eget upptåg utan att sätta sig själva i centrum
Hypostas (Anmäl)   7/8 2013
En sevärd dokumentär, om ett gäng riktigt sköna lirare.
ShenLong (Anmäl)   14/1 2013
för att ha vunnit en oscar är den svår att få tag i
Jompalompier (Anmäl)   12/1 2013
Fantastisk! Att den fortfarande år 2013 är så spännande är imponerande. Snacka om äventyrare. Ville verkligen se denna innan man ger sig på Norges Oscar-bidrag.
Czechflash (Anmäl)   12/1 2013
Imponerande och en väldigt intressant inblick i hur dessa äventyrare klarade en nästintill omöjlig uppgift.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kon-Tiki